نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 12 بهمن 1397
ساعت 09:00

خلاصه نقدهای Kingdom Hearts III از دید سایت‌های مطرح دنیا

5 از 5

با توجه به عرضه Kingdom Hearts III، منتقدین مطرح صنعت گیم نیز نقدهای خود نسبت به بازی را منتشر کرده‌اند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی «کینگدام هارتس 3» (Kingdom Hearts III) پس از مدت‌ها انتظار طرفداران، سرانجام چند روز پیش در ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) عرضه شد و با استقبال گسترده‌ای هم مواجه گردید. در همین ارتباط، منتقدین مطرح صنعت گیم نیز واکنش‌ها و نقدهای خود نسبت به بازی را به اشتراک گذاشته‌اند، که در این زمینه نیز جدیدترین محصول کمپانی اسکوئر انیکس، کاملا درخشان ظاهر شده است. به طور کلی بیش از یک دهه انتظار لازم بود تا طرفداران این بازی درنهایت شاهد عرضه این نسخه باشند. Kingdom Hearts 3، دنباله‌ای برای Kingdom Hearts 2 (محصول سال ۲۰۰۵) و همچنین از نظر وقایع داستانی نیز پس از بازی Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance قرار می‌گیرد.

ایده ساخت این بازی در سال ۲۰۰۶ شکل گرفت، با این حال اولین بار در سال ۲۰۱۳ به صورت رسمی رونمایی شد و از آن زمان، حدود ۶ سال انتظار بیشتر هم لازم بود تا درنهایت این عنوان جاه‌طلبانه وارد بازار شود. نکته مهم پیرامون این نسخه، همکاری نزدیک اسکوئر انیکس و کمپانی دیزنی در ساخت بازی است به صورتی که بسیاری از لوکیشن‌های این عنوان، برگرفته از دنیاهای ساخته شده توسط دیزنی است. آرندل از انیمیشن‌های Frozen، سرزمین Corona از Tangled، پورت رویال از Pirates of the Caribbean و ... که بسیاری از شخصیت‌های دیزنی را نیز با خود به سری Kingdom Hearts آورده‌اند.

همان‌طور که اشاره شد، چند روزی هست که این بازی برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شده، و منتقدین مطرح صنعت گیم نیز بازخوردها و نقدهای خود نسبت به آن را منتشر کرده‌اند. شما در ادامه، خلاصه نقدهای بازی Kingdom Hearts III به همراه میانگین امتیازات این بازی در متاکریتیک را مشاهده می‌کنید.

 

وب‌سایت PlayStation LifeStyle || امتیاز: 100 از 100

سازندگان بازی، در بهبود و ارتقای گیم‌پلی مبارزات موفق ظاهر شدند. جنبه فان بودن آن کاملا حفظ شده است. پس‌زمینه حالا سنگین‌تر و تاریک‌تر است و در بازی، لحظات پرعمق و تفکر برانگیز نیز دیده می‌شود؛ چیزی که همه ما هر از گاهی به آن نیاز پیدا می‌کنیم. می‌توان به شکلی صادقانه گفت که این بازی، بهترین عنوان از سری Kingdom Hearts است که تاکنون توسط Square Enix ساخته شده است.

 

وب‌سایت Game Informer || امتیاز: 95 از 100

Kingdom Hearts III گرچه یک بازی بی‌نقص نیست، ولی بازی است که منتظرش بودم. وقتی که بازی را تکمیل کردم، از اینکه چقدر این ماجراجویی و داستان راضی‌کننده بود لذت بردم. من از تعدادی از دنیاهایی عبور کردم که برخی از محبوب‌ترین کاراکترهای مورد علاقه‌ام در دیزنی همراهم بودند. باس فایت‌های چالش‌برانگیز، و یک پایان پیروزمندانه که فقط می‌توانست من را برای آینده امیدوارتر کند. این سری هنوز چیزهای زیادی در خود دارد و همین هم تجربه آن را تا این حد لذت‌بخش می‌کند.

 

وب‌سایت Hardcore Gamer || امتیاز: 90 از 100

این بازی از آن مدل پایان‌بندی‌هایی داشت، که این روزها کم‌تر قصه‌هایی چنین هستند. این داستان هم با یک اجرای فوق‌العاده توسط تیم بااستعدادی از بازیگران و شخصیت‌هایی با گرافیک بالا و جذاب تعریف شد.

 

وب‌سایت Game Revolution || امتیاز: 90 از 100

قسمت پایانی و فینال بازی — وقتی که بالاخره به این نقطه برسیم — به همه چیز می‌ارزید. این برای یک سری با داستانی گیج‌کننده می‌ارزید. این برای این واقعیت که تقریبا یک روز کامل تجربه گیم‌پلی و رسیدن به آن نقطه نیاز بود هم می‌ارزید. این حتی برای چیزهای کلیشه‌ای مثل اعتماد داشتن به دوستانتان هم می‌ارزید و اینکه درنهایت، خوبی و نور از راه می‌رسد و دنیا را نجات می‌دهد.

 

وب‌سایت IGN || امتیاز: 87 از 100

من کاملا از این سیر تکاملی طی شده برای گیم‌پلی سری Kingdom Hearts و وفاداری کامل این نسخه به شخصیت‌های محبوب و دوست‌داشتنی انیمیشن‌های دیزنی لذت بردم. در حالی که در بخش داستانی می‌شد کمی بهتر کار کرد، ولی در بخش گیم‌پلی، اسکوئر به شکلی کاملا موفق و عالی روح و واقعیات این دنیاها را به تصویر کشیده، و به بازیکنان مجموعه عظیمی از ابزارها را داده تا در دنیاها به گردش و مبارزه بپردازند. حتی وقتی که همه چیز تمام شد و داستان به پایان رسید، باز هم دوست داشتم به سرعت به این دنیاها برگردم و هر چیزی که هست را جمع‌آوری کنم. با این وجود، دیدن همه رویدادهای این سری که حالا به نقطه اوجش رسیده، بدون تعارف، عجیب و غریب به نظر می‌رسد. پس از صرف کردن مقدار زیادی تامل در آن، می‌توان گفت که نتیجه‌گیری اختصاصی آن چندان هم سورپرایزکننده نبود، بلکه آن تاثیر موردنظر را هم از دست داد. در هر صورت، هنوز هم دیدن این همه شخصیت از چندین مجموعه مختلف که به شکل‌های فان و جدیدی با یکدیگر تعامل دارند را دوست دارم.

 

وب‌سایت Game Rant || امتیاز: 80 از 100

در یک نگاه کلی، ممکن است که چندان تمایلی برای ورود به آن وجود نداشته باشد، ولی Kingdom Hearts 3 تجربه‌ای واقعا جذاب و ماجراجویی در حد و اندازه‌های عالی را ارائه می‌کند که هر بازیکنی می‌تواند از آن لذت ببرد. شما ممکن است در طی تجربه بازی، مجبور به تحقیق و گوگل کردن برخی از کاراکترها و داستان‌هایی شوید که تاریخ آن‌ها به ۱۵ سال پیش بر می‌گردد، ولی همه این پیچ و خم‌ها و چیزهای گمراه‌کننده ناگهان به دست فراموشی سپرده می‌شوند، آن هم وقتی که یک فنجان چای یا یک ترن‌هوایی غول‌پیکر متشکل از دوستانتان را برای کمک به خودتان و مبارزه با یکی از باس‌های بازی احضار کنید.

 

وب‌سایت Destructoid || امتیاز: 80 از 100

Kingdom Hearts III شاید نتواند به عنوان بهترین نسخه پایانی خودش را مطرح کند، ولی واقعا دلم برای سورا (Sora) و دوستانش تنگ شده بود.

 

وب‌سایت GameSpot || امتیاز: 80 از 100

با سورا در سال ۲۰۰۲، من جزایر سرنوشت (Destiny Islands) را ترک کردم و با گردش در این دنیا دوستان تازه‌ای پیدا کردم. در سال ۲۰۱۹، من دوستان قدیمی‌ام را به خانه آوردم و این کار بی‌نهایت جذاب بود. Kingdom Hearts III در بطن خود، تعریف یک داستان پرعمق و دلسوزانه در تمجید از دوستی‌هاست، و داستان بازی در جاهایی بیش از هر زمان دیگر قوی‌تر می‌شود، که دقیقا روی همین مسئله تمرکز می‌کند. مقدار گیم‌پلی قابل تجربه‌ای که در این بازی قرار گرفته نیز واقعا چشمگیر است ... برای آن دسته از افرادی که دوست دارند در دنیای موردعلاقه خودشان [از مجموعه‌های مختلف دیزنی] بیشتر وقت بگذارند، مینی گیم‌های فان و زیادی وجود دارد که ارزش بازگشت به این دنیاها را بیشتر می‌کند.

Kingdom Hearts III - میانگین نمرات براساس 41 نقد
88 از 100
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.