نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 03 اسفند 1397
ساعت 09:00

رجی فیس ام رئیس نینتندوی آمریکا از پستش کناره‌گیری می‌کند

Reggie Fils-Aime بعد از ۱۵ سال از شرکت نینتندوی آمریکا بازنشست می‌شود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ رجی فیس ام (Reggie Fils-Aime)، رئیس کهنه‌کار شرکت نینتندوی آمریکا به تازگی گفته که قصد دارد بعد از ۱۵ سال، از این شرکت بازنشست شود. او که همزمان هم به عنوان رئیس و هم به عنوان مدیر ارشد عملیاتی (COO) در این شرکت فعالیت می‌کند، قرار است از روز ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) بازنشسته شود و در ادامه، داگ باوزر (Doug Bowser) معاون فروش و بازاریابی فعلی این شرکت هم جایگزین او خواهد شد.

رجی فیس ام، از مدیران قدیمی و شناخته شده صنعت بازی است که از سال ۲۰۰۳ به نینتندو ملحق، و موفق شد در سال ۲۰۰۶ به مقام ریاست شرکت Nintendo of America دست پیدا کند. این مدیر باسابقه، در جریان معرفی، بازاریابی و فروش بسیاری از پلتفرم‌های نیتنتندو در خارج از ژاپن، از گیم‌کیوب (GameCube) تا نینتندو سوییچ (Switch) در این شرکت حضور داشته است. فیس ام در ارتباط با کناره‌گیری‌اش از نینتندو گفت:

نینتندو تا ابد مالک بخشی از قلب من خواهد بود. این بخش از قلب من، جایی است که مملو از قدرشناسی و سپاس – برای تیمی از افراد بسیار مستعد که با آن‌ها کار کردم، برای داده شدن این فرصت که نماینده چنین برند شگفت‌انگیزی باشم، و بیش از هر چیز دیگری، برای اینکه این حس را پیدا کنم که عضوی از پایدارترین و مثبت‌ترین جامعه گیمرهای دنیا هستم. همان‌طور که به آینده برای جدایی در هر دو وضعیت سلامتی خوب و شاد امیدوار هستم، ولی این جدایی به معنی «تمام شدن بازی» نیست. در عوض این هم یک پله بعدی برای من است تا وقت بیشتری را به همسر و خانواده‌ و دوستانم اختصاص بدهم.

درباره این جدایی، رئیس کل شرکت نینتندو یعنی شونتارو فورکاوا (Shuntaro Furukawa) هم با تمجید از فیس ام گفت:

در داخل و خارج از کمپانی، رجی به عنوان یک رهبر استثنایی شناخته می‌شود. ما قدردان این هستیم که او کمپانی را در یک موقعیت خوب و در یک وضعیت قدرتمند ترک می‌کند. درحالی که دل همه ما برای او تنگ خواهد شد و بهترین آرزوها را برای دوره بازنشستگی‌اش داریم، از این موضوع نیز خوشحال هستیم که چنین جایگزین توانا و خوبی قرار است آن سمت را پر کند. داگ باوزر و بقیه اعضای تیم نینتندوی آمریکا، اطمینان حاصل می‌کنند که یک جانشینی پویا و بدون وقفه‌ای اتفاق بیافتد تا این دوره خوب برای نیتندو تداوم داشته باشد.

فیس ام یک چهره بسیار محبوب در گستره صنعت بازی است و گرچه انتظار می‌رود که بدون حضور او، نینتندو همچنان به روند قدرتمند خود با کم‌ترین تغییر ادامه بدهد، ولی از رفتن او احتمالا بیش از هر کس دیگر، طرفداران نینتندو هستند که ناراحت می‌شوند. در خارج از ژاپن، فیس ام درواقع چهره اصلی شرکت نینتندو در میان رسانه‌ها و طرفداران است و با توجه به این مدت طولانی که این نقش را داشته، محبوبیت او گاهی با خود شخصیت «ماریو» هم مقایسه می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.