نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 03 اسفند 1397
ساعت 13:00

VR نقش بسیار مهمی در PS5 خواهد داشت

پابلو لافورا از تیم Tessara Studios، گفته که سونی آینده را در VR می‌بیند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پابلو لافورا (Pablo Lafora) یکی از بازیسازان عناوین VR، اخیرا پیش‌بینی کرده که سونی در نسل بعدی کنسول‌های بازی خودش هم به پشتیبانی از VR ادامه می‌دهد چون این شرکت، آینده را در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (AR) می‌بیند.

شرکت سونی، تنها پلتفرم‌دار بزرگ در نسل هشتم است که علیرغم همه ریسک‌ها و مشکلات، هدست‌های PSVR مخصوص خودش را تولید و عرضه کرده است. ورود به این حوزه از این جهت پر از ریسک است که به خاطر نوپا بودن، هم از نظر بستر و هم از نظر محتوا، این تکنولوژی با محدودیت‌های مختلفی مواجه است. در این زمینه، حتی خود سونی نیز پیش از این به این مشکلات اعتراف کرده بود. با وجود این مسائل، اخیرا خبرهایی از ثبت پتنت‌های جدید و احتمال معرفی هدست‌های جدید PSVR نیز منتشر شده بود. در ادامه این خبرها، به تازگی پابلو لافورا از Tessara Studios نیز ادامه این پشتیبانی توسط سونی را قطعی دانسته است. او قبل از این و درباره شرکت رقیب، گفته بود که گرچه مایل به ورود مایکروسافت هم به این بخش هستند، ولی از دید او این شرکت حتی در نسل بعد نیز بعید است که به سراغ VR بیاید.

لافورا اما دربار سونی نظر دیگری دارد و به گفته او، این شرکت «آینده را در VR/AR می‌بیند». او در این زمینه گفت:

PSVR یک افزونه است و PS Move هم حالا ۹ ساله شده است. این به خوبی جواب داد و به نظر هم نمی‌رسد که سونی از همان اول کار هم چنین برنامه را داشته. این شرکت آینده را در VR/AR می‌بیند و بنابراین، فکر می‌کنم که واقعیت مجازی نقشی بسیار پررنگ‌تر را در PS5 بازی خواهد کرد. [در پاسخ به میزان این اهمیت در کنسول بعدی پلی‌استیشن] ما فکر می‌کنیم که کنسول بعدی از همان ابتدای کار متناسب با VR طراحی شده است، پس این احتمال وجود دارد که دیگر به صورت افزونه نباشد. گرچه این به معنی این هم نیست که کنسول‌ها انحصارا با گجت VR عرضه شوند. در کل بله، VR نقش بسیار مهمی در PlayStation 5 خواهد داشت.

شان لایدن (Shawn Layden) رئیس استودیوهای جهانی پلی‌استیشن نیز اخیرا گفته بود که با وجود همه مشکلاتی که واقعیت مجازی داشته، ولی شاهد توسعه PSVR بودیم. او همچنین پیش‌بینی کرده بود که در این حوزه و در سال‌های آینده با رشدی حتی بیش از وضعیت فعلی هم مواجه خواهیم بود. با در نظر گرفتن این صحبت‌ها، به نظر می‌رسد که صحبت‌های لافورا نیز چندان بی ارتباط نیست و سونی همچنان برای تکنولوژی واقعیت مجازی اهمیت بالایی قائل است. در زمینه واقعیت مجازی، اخیرا گزارش‌هایی از علاقه نینتندو نیز به این حوزه منتشر شده بود و این شایعه، که ممکن است در همین سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه Switch VR برای نینتندو سوییچ باشیم.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.