نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 01 اسفند 1397
ساعت 16:00

مایکروسافت ممکن است در نسل بعد HoloLens را جایگزین VR کند

مایکروسافت در نسل بعدی Xbox احتمالا به جای VR از HoloLens پشتیبانی می‌‌کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به تازگی یکی از توسعه‌دهندگان بازی‌های کنسولی VR، گفته که بعید است مایکروسافت حتی در نسل بعدی ایکس‌باکس نیز از هدست‌های اختصاصی VR خودش پشتیبانی کند.

پیرامون توسعه واقعیت مجازی در بازار کنسول‌های بازی، حالا مدت‌هاست که سرمایه‌گذاری و توجه گسترده سونی در این حوزه مورد توجه قرار گرفته و با در نظر گرفتن پشتیبانی مداوم این شرکت از هدست‌های اختصاصی PS VR، گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌هایی حتی درباره معرفی نوع جدیدی از هدست‌های سونی برای «پلی‌استیشن 5» نیز منتشر شده است. ما حتی در این ارتباط، شاهد اشتیاق دیگر بازیگر بزرگ این صنعت به واقعیت مجازی، یعنی از جانب نینتندو هم بودیم؛ در این ارتباط، حتی شایعاتی از عرضه هدست‌های مخصوص واقعیت مجازی کنسول نینتندو سوییچ در همین سال ۲۰۱۹ هم وجود دارد. با وجود همه این تلاش‌ها، مایکروسافت اما دیدگاهی به کلی متفاوت دارد و تلاشی برای وارد شدن به این رقابت نمی‌کند.

مایکروسافت، البته در گذشته گفته بود که از نظر آن‌ها، VR یک سخت‌افزار مبتنی بر PC است و در حوزه کنسول چندان مناسب نیست. با این وجود، امیدواری‌هایی وجود داشته که این شرکت در شروع نسل بعدی کنسول‌ها، بالاخره از هدست‌های اختصاصی خودش رونمایی کند. علیرغم این امیدواری، به تازگی یکی از بازیسازان Tessera Studios یعنی پابلو لافورا (Pablo Lafora) گفته که این طور فکر نمی‌کند. این بازیساز که به زودی عنوان Intruders: Hide and Seek برای PS VR نیز از تیم آن‌ها منتشر خواهد شد گفت:

مهم نیست چقدر خواستار بودم ولی درنهایت، هیچ وقت خبری درباره Microsoft VR وجود نداشته است. ما فقط کمی شایعات درباره HoloLens 2 می‌شنویم. این طور به نظر می‌رسد، که آن‌ها اصولا علاقه چندانی به واقعیت مجازی ندارند. در یک سمت قضیه ، آن‌ها به نظر می‌رسد که فعلا قصد ندارند از ویژگی‌های VR در کنسول بعدی‌شان پشتیبانی کنند. در سمت دیگر قضیه آنچه شنیده می‌شود کمی ریسک به نظر می‌آید. یعنی ممکن است کنسول بعدی ایکس‌باکس از HoloLens 2 پشتیبانی کند؟ این امکان وجود دارد، ولی تصور نمی‌کنم که بازار کنسولی درنهایت خیلی روی HoloLens تمرکز قائل شود.

مایکروسافت در طول چند سال اخیر، روی بسیاری از جنبه‌های بخش گیمینگ خود تجدید نظر کرده و شاهد عرضه قدرتمندترین کنسول حال حاضر جهان، خرید چندین استودیو بازی‌سازی جدید، معرفی سرویس‌های مشتری پسند نظیر Game Pass و صحبت از آینده سرویس‌های استریم بازی تحت xCloud از جانب آن‌ها بودیم؛ با این وجود آنچه که خیلی قابل ذکر به نظر می‌رسد، سکوت این شرکت درباره «واقعیت مجازی» است. این شرکت بعید است که از VR در کنسول‌های فعلی خود پشتیبانی اختصاصی صورت دهد، ولی ظاهرا برای نسل آینده هم برنامه‌ای (حداقل درحال حاضر) در این رابطه ندارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.