نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 16 اسفند 1397
ساعت 09:00

Death Stranding کمی از برنامه عقب افتاده است

دث استرندینگ برای نزدیک شدن به استانداردهای کوجیما به کار بیشتری نیاز دارد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ هیدئو کوجیما، در جریان یک مصاحبه جدید از ایده‌آل‌های خودش برای ساخت بازی گفته و اشاره‌ای هم به دنبال کردن روند ساخت بازی موردانتظار Death Stranding داشته است. به گفته او، روند ساخت این بازی «کمی» از برنامه عقب افتاده ولی جای نگرانی وجود ندارد.

هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین بازیسازان در صنعت گیم محسوب می‌شود که هر ساخته جدیدی از او، تاکنون با کم‌ترین تزلزل و افت کیفی عرضه شده است. درنهایت، ایستگاه بعدی برای کوجیما بازی دث استرندینگ (Death Stranding) بود که از زمان معرفی آن، تا حالا که احتمالا به انتهای نسل هشتم کنسول‌ها نزدیک می‌شویم، مجهول و مرموز باقی مانده است. این بازی هنوز عرضه نشده، مشخص نیست چه زمانی عرضه می‌شود و گرچه شایعاتی از انتشار سال ۲۰۱۹ آن وجود داشت، ولی کوجیما مدتی پیش گفت که این بازی هنوز به کار بیشتری احتیاج دارد.

این بازیساز ژاپنی به تازگی مصاحبه جدیدی با یک کانال رادیویی ژاپنی به نام j-wave انجام داده، و درباره روند ساخت Death Stranding هم توضیحات جدیدی مطرح کرده است. نکته اصلی در صحبت‌های جدید، این است که این بازی به خاطر ماهیت «جهان‌باز» بودنش به کار و تمرکز بیشتری نیاز دارد، و به خاطر همین موضوع هم سازندگان کمی از برنامه اولیه تعیین شده عقب هستند تا بازی، به استانداردهای موردنظر کوجیما نزدیک شود. به گفته او، هنوز بعضی قسمت‌ها هستند که نیاز به کمی کار بیشتر دارند و حتی باید ساخته شوند. با این حال او درحال حاضر، هر روز کنترلر در دست داشته و بازی را تجربه می‌کند، اینکه چه بخش‌هایی نیاز به کار یا ارتقا بیشتر دارند و کدام بخش‌ها حتی نیاز به تغییر در فیلمنامه و کارگردانی دارند. او همچنین گفته که عرضه این بازی، کمی نسبت به آنچه درابتدا برنامه‌ریزی کرده بود با تاخیر همراه می‌شود:

ما فاکتورهای مختلفی را باید مدنظر قرار بدهیم. وقتی شما یک کار را به صورت حرفه‌ای دنبال نمی‌کنید، زمانی که شما برای کار کردن و ارتقای اثر هنری‌تان دارید نامحدود است. با این وجود تعیین شدن مهلت برای انجام یک کار، این اجازه را به شما می‌دهد که کارتان را با بهره‌وری بالایی انجام دهید چون باید هدف‌گذاری صحیح و اولویت‌بندی در این اهداف ایجاد کنید. من از آن مدل افرادی هستم که دوست ندارم از کار روی پروژه‌ای دست بردارم، مگر اینکه مهلتی برای تکمیل آن وجود داشته باشد. پس تا آنجایی که امکانش وجود دارد روی آن کار می‌کنم تا به هدف دست پیدا کنیم. یک چیز که کاملا قطعی است، این هست که بازی را تا قبل از اینکه به استانداردهای مدنظر من نرسیده باشد عرضه نمی‌کنیم.

کوجیما در بخشی از این مصاحبه، از روند کلی که در صنعت گیم برای ساخت بازی‌های جدید وجود دارد هم صحبت کرد؛ به گفته او، تک تک اجزا، از گرافیک تا طراحی صدا، از داستان تا گیم‌پلی در ساخته شدن یک بازی حیاتی هستند. با این حال ساخته شدن یک بازی جدید، دقیقا مثل پیشنهاد دادن ایده‌ای است که فقط در ذهن شما است و باید توسط یک تیم ساخته شود. بنابراین باید همه آنچه در ذهن دارید را به صورتی درست به تیم منتقل کنید. با این حال چون درحال ساخت چیزی هستید که هیچ کدام تاکنون ندیده‌اند، محصول نهایی همیشه با آنچه در برنامه اولیه داشتید کمی متفاوت خواهد شد. به گفته او این موضوع بسیار مهم است که بازیسازان عناوین جدید، تحت تاثیر قضاوت‌های بازیکنان قرار نگیرند.

بازی «دث استرندینگ» هم‌اکنون توسط استودیو کوجیما پروداکشنز در دست ساخت است و طبق اعلام قبلی، قرار است به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر شود. کوجیما همچنین اخیرا در حساب توییتری خود، گفته بود که Death Stranding از برخی جهات مشابهت‌هایی با فیلم انیمیشنی و تحسین‌شده «Spider-Man: Into the Spider-Verse» دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.