نویسنده: فرشاد شنبه، 18 اسفند 1397
ساعت 21:30

تمرکز سازندگان بازی Battlefield 5 برروی حالت چند نفره خواهد بود

تمرکز استودیوی دایس برروی حالت چند نفره بازی Battlefield 5 خواهد بود

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ حضور حالت Battle Royale در بازی Battlefield 5، این نگرانی را برای طرفداران ایجاد کرد که شاید استودیوی «دایس» (DICE)، بجای تمرکز برروی حالت چند نفره، تمرکز خود را برروی حالت Battle Royale معطوف کند؛ اخیراً یکی از طرفداران این فرانچایز از طریق توییتر، این نگرانی را با استودیوی دایس به اشتراک گذاشته و از آن‌ها خواسته است که دست از کار برروی المان‌های چند نفره بر نداشته و همچنان برروی آن کار کنند، این استودیو در پاسخ اعلام کرد:

«میدان نبرد» (Battlefield) اولین اولویت ما است، حالت Royale یک تجربه جدید و اضافی در این عنوان محسوب می‌شود.در آینده تمرکز اصلی ما برروی حالت چند نفره معطوف خواهد بود.

با توجه به موفقیت بازی Apex Legends استودیوی «ریسپاون» (Respawn) که در ماه فوریه در دسترس قرار گرفت، بسیاری بر این باورند که سازندگان بازی Battlefield 5، بسیار دیر به فکر اضافه کردن حالت Battle Royale به این عنوان افتاده‌اند. موضوع عجیب دیگر، این است که چرا شرکت الکترونیک آرتز تصمیم گرفته که تجربه‌ی حالت Battle Royale را در دو عنوان، در فاصله‌ای کم به بازیکنان ارائه کند و خطر تاثیر پذیری این موضوع را بر فروش آن‌ها به جان بخرد! گرچه «اندرو ویلسون» (Andrew Wilson) به عنوان مدیر عامل الکترونیک آرتز معتقد است که موضوع گفته شده، منجر به رقابت این دو بازی با یکدیگر نخواهد شد.

در دسترس قرار گرفتن حالت Battle Royale برروی دو عنوان مختلف با فاصله‌ی زمانی کم، ما را به یاد زمان عرضه‌ی دو بازی Battlefield 1 و Titanfall 2 می‌اندازد؛ در آن زمان هم مدیران الکترونیک ارتز معتقد بودند که عرضه‌ی این دو بازی با فاصله‌ی زمانی کم، تاثیری برروی فروش آن‌ها نخواهد داشت، اما «وینس زامپلا» (Vince Zampella) به عنوان موسس و مدیر عامل استودیوی ریسپاون اعلام کرد با آنکه فروش بازی Titanfall 2 خوب بوده است، اما عرضه‌ی آن در یک بازه‌ی زمانی مناسب، منجر به فروش بهتر آن می‌شد؛ امیدواریم که تاریخ دوباره تکرار نشود! مخصوصاً آنکه در حال حاضر، بازار بازی‌های سبک Battle Royale بسیار داغ است.

اخیراً استودیوی دایس، حالت محبوب Rush را به مدت محدودی در اختیار بازیکنان عنوان Battlefield 5 قرار داده است. بازیکنان قادر خواهند بود تا از طریق این حالت، تا تاریخ 20 مارس (برابر با 29 اسفند ماه سال 1397)، به سه نقشه‌ی Twisted Steel ،Narvik و Devastation دسترسی داشته باشند. (برای مشاهده‌ی جزئیات بیشتر به این خبر مراجعه کنید.)

بازی Battlefield 5 در تاریخ 20 نوامبر سال 2018 برای پلتفرم‌های PS4 ،Xbox One و PC عرضه شد؛ این عنوان امتیاز 8 از 10 را در نقد و بررسی بازی‌مگ بدست آورد؛ فردین باقریان در مورد این بازی نوشت:

شاید در اولین نگاه بتلفیلد 5 را یک کپی ناقص از بتلفیلد 1 بدانید اما مطمئن باشید که بعد از تجربه آن، نظرتان کاملاً متفاوت خواهد بود. مشخصاً دایس تمامی توان خود را برای ایجاد تغییر در ریشه بازی بکار گرفته و البته نتیجه کار نیز مثبت بوده است. تغییراتی که در عین لذت بخش بودن سختی خاصی را نیز به بازی اضافه کرده و همچنان هیجان و حماسه بتلفیلد را به دوش خود می‌کشد. اما از سوی دیگر عجله برای انتشار بازی ضربه بزرگی به پیکر محتوای آن زده است و با محصولی ناقص طرف هستیم که در آینده و با توجه به شناختی که از دایس داریم، امیدواریم تا برطرف شود.

فرشاد | اخبار | 09/03/2019
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.