نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 19 اسفند 1397
ساعت 09:00

طرح احتمالی کنترلر کنسول گوگل براساس یک پتنت منتشر شده است

یک طراح، موکاپ‌های جدیدی براساس پتنت اخیر کنترلر کنسول گوگل منتشر کرده است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گوگل در اوایل سال ۲۰۱۹، پتنت جدیدی به ثبت رسانده که شامل طرح‌هایی از یک کنترلر کنسول بازی است. این کنسول که احتمال رونمایی آن مدتی هست که برای رویداد GDC آینده شایع شده، با توجه به این طرح‌ها ظاهرا شمایل کنترلر خودش را هم پیدا کرده است. براساس این پتنت، حالا طرح‌های ابتکاری جدیدی نیز توسط هنرمندان مختلف منتشر شده است.

با توجه به گزارش‌های قبلی، به صورت گسترده این انتظار به وجود آمده که گوگل در ۱۹ مارس (۲۸ اسفند)، از کنسول بازی کامل خودش رونمایی خواهد کرد. با توجه به این موضوع، اخیرا فاش شده که این شرکت، در اواخر ژانویه ۲۰۱۹ یک پتنت از کنترلر کنسول بازی خودش هم به ثبت رسانده که این پتنت، شامل طرح‌های مفهومی از کنترلر نیز می‌شود. با در نظر گرفتن این طرح‌های مفهومی شاهد یک زبان طراحی ساده هستیم که از برخی جهات، با کنترلر کنسول اندرویدی Ouya هم تشابهاتی دارد. با این حال در مدل کنسولی، شکل فیزیکی کنترلر جدیدتر حالتی مدورتر دارد ولی محل قرار گیری دکمه‌های اصلی مشابه Ouya است. همچنین قسمت دستگیره کنترلر نیز برجسته و نزدیک به طراحی کنترلر Dualshock 4 است.

با توجه به طرح‌های موجود در پتنت گوگل، اخیرا چند موکاپ و طراحی ابتکاری جدید منتشر شده که اقدام به رنگ‌بندی، رنگ‌آمیزی و حالت‌دهی فیزیکی این کنترلر کرده است. این طرح که اولین بار توسط طراحی به نام Sarang Sheth از Yanko Design منتشر شده، تاکنون بازخوردهای مثبتی هم به دست آورده است. شما در ادامه طرح‌های این طراح در کنار طرح‌های پتنت را مشاهده می‌کنید.

google video game controller mock up console comparison back.jpg.optimal

google video game controller mock up console comparison back.jpg.optimal

طرح ابتکاری جدید، یک کنترلر پولیش و رنگ‌آمیزی شده را نشان می‌دهد که سعی کرده از فرمول‌های سنتی گوگل استفاده کند. این هم خصوصا در قسمت رنگ‌بندی است که از چهار رنگ قرمز/آبی/سبز/زرد و درست با ترتیب همیشگی در لوگوی گوگل دیده می‌شود. این طراح برای دکمه‌های اصلی نیز از همین ترکیب رنگ به جای درج اشکال/حروف الفبا استفاده کرده و دکمه‌های جهتی نیز از همین فرمول پیروی می‌کنند. با وجود این رنگ‌بندی جالب، به نظر این طرح در شکل فیزیکی با کمی ناهماهنگی با طرح پتنت مواجه است؛ به شکلی که گرچه در طرح گوگل، گوشه‌های بخش دستگیره به نظر برای در دست گرفتن مناسب می‌رسند، ولی در طرح ابتکاری، این بخش کمی خشک و مسطح و نه چندان مناسب برای در دست گرفتن به نظر می‌رسد.

پیرامون کنسول جدید گوگل، تاکنون فرضیه‌های مختلفی مطرح شده و درنهایت باید منتظر برگزاری کنفرانس GDC بود. با این حال در صورت معرفی چنین کنسولی، وجود ویژگی‌هایی از نوع پشتیبانی از بازی‌های اندرویدی، پشتیبانی از بازی‌های بزرگ Third Party و خصوصا، پشتیبانی از Project Stream برای آن پیشنهاد شده است. گوگل در اواخر سال ۲۰۱۸، یک دوره آزمایشی موفق برای تجربه استریمی بازی Assassin's Creed Odyssey در قالب Project Stream برگزار کرد. انتظار می‌رود که این دوره آزمایشی، مقدمه‌ای برای بهره‌برداری رسمی Project Stream در کنسول بازی گوگل باشد.

گوگل طبق اطلاعیه قبلی، برنامه‌های خود درباره صنعت گیم را در ۱۹ مارس (۲۸ اسفند) در Game Developer Conference اعلام می‌کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.