نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 22 اسفند 1397
ساعت 09:00

جید ریموند به عنوان نائب رئیس گوگل منصوب شد

Jade Raymond یکی از مدیران قدیمی و شناخته‌شده صنعت بازی به گوگل ملحق شد

4 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ جِید ریموند (Jade Raymond)، کارمند ارشد و سابق دو شرکت الکترونیک آرتز و یوبی‌سافت و همچنین موسس دو استودیو EA Motive و Ubisoft Toronto، به تازگی اعلام کرده که با عنوان نائب رئیس به شرکت گوگل ملحق شده است. این خبر، در بازه زمانی اعلام می‌شود که صنعت بازی منتظر برگزاری کنفرانس GDC و خبرهای بزرگ گوگل برای این صنعت است.

شرکت گوگل از مدت‌ها قبل، اعلام کرده بود که برنامه‌های جدید خود در صنعت بازی را از طریق رویداد GDC 2019 اعلام خواهد کرد. براساس سرفصل‌های منتشر شده، تجربه یک دوره موفق و عملی اجرای Project Stream و شایعات مختلفی که وجود داشته، این انتظار وجود دارد که گوگل به عنوان یکی از غول‌های تکنولوژی جهان، به صورت رسمی و با تمام قوا وارد صنعت گیم شود. در این زمینه حتی گمانه‌زنی‌هایی از معرفی یک کنسول کامل خانگی با ویژگی‌هایی از نوع «بازی به روش استریمی» نیز بسیار محبوب بوده است. با این حال یک هفته قبل از برگزاری این کنفرانس، حالا فاش شده که جید ریموند به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مدیران و توسعه‌دهندگان صنعت بازی، با عنوان «نائب رئیس» به شرکت گوگل ملحق شده است. حضور یکی از مدیران گیم به عنوان نائب رئیس در گوگل، نشان از جدیت بالای این شرکت برای حضور در صنعت بازی دارد.

جید ریموند پیش از این و در شرکت یوبی‌سافت، از جمله خالقان اولیه فرنچایزهای «Assassin's Creed» و «Watch Dogs» بود که در ادامه به الکترونیک آرتز رفت، و استودیو جدید EA Motive را تاسیس کرد. با این حال سابقه او در صنعت گیم، حتی به قبل از این و تاسیس یکی از اولین گروه‌های تحقیق و توسعه در Sony Online و کار به عنوان تهیه‌کننده مجموعه The Sims نیز بر می‌گردد. او در زمینه انتساب جدید خود در گوگل، از طریق حساب توییتری خودش گفت:

واقعا خوشحالم که بالاخره می‌توانم این خبر را به اشتراک بگذارم؛ من به عنوان نائب رئیس به گوگل ملحق شدم!

ریموند مدتی پس از جدایی از الکترونیک آرتز، در یک مصاحبه گفته بود که فعلا نمی‌تواند درباره مقصد بعدی خود حرفی بزند، ولی تا این حد می‌تواند بگوید که «ما فعلا به آن یک پروژه فوق محرمانه می‌گوییم». گفتنی است ریموند در جریان رویداد جوایز منتقدین بازی نیویورک (NY Video Game Critics Circle Awards) نیز موفق به دریافت جایزه یک عمر دستاورد در صنعت بازی شده بود. در هر صورت، پیوستن این مدیر شناخته شده و آشنا به این صنعت در گوگل، حالا همه فعالان این صنعت را بیش از گذشته مشتاق فرا رسیدن موعد برگزاری کنفرانس GDC و شنیدن برنامه‌های گوگل برای آینده صنعت گیم کرده است.

البته نکته دیگر، این است که پست دقیق او در گوگل فاش نشده و تنها می‌دانیم که به عنوان یک نائب رئیس به این شرکت پیوسته است. با این حال احتمالا منطقی باشد که فرض کنیم او، نقش مهمی در برنامه‌های جاه‌طلبانه گوگل در ورود به صنعت بازی داشته باشد. در هر صورت، تنها یک هفته تا برگزاری این رویداد زمان باقی مانده و کنفرانس GDC امسال از ۱۸ تا ۲۳ مارس (۲۷ اسفند - ۳ فروردین ۹۸) برگزار می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.