نویسنده: فرشاد پنج شنبه، 08 فروردين 1398
ساعت 15:00

مایکل پکتر از رقابت احتمالی مایکروسافت و سونی با Stadia می‌گوید

احتمال رقابت سازندگان کنسول با Stadia در صورت موفقیت آن

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سرویس Stadia مبتنی بر تکنولوژی ابری شرکت گوگل، در تلاش است تا رویکرد جدیدی را در صنعت بازیسازی به جریان بیندازد اما سوالاتی در مورد آن وجود دارد؛ آیا زیرساخت‌های موجود، به شرکت گول اجازه می‌دهند تا افکار خود را از طریق این سرویس ارائه کند؟ آیا موفقیت احتمالی این سرویس، منجر به واکنش رقبای آن و تغییر استراتژی‌های آن‌ها خواهد شد؟ به گفته‌ی «مایکل پکتر» (Michael Pachter) به عنوان یکی از تحلیلگران مطرح صنعت بازیسازی، بنظر می‌رسد که در صورت موفقیت سرویس Stadia، دو شرکت سونی و مایکروسافت استراژی خود را تغییر داده و با فراهم کردن ابزار مناسب، به مقابله با شرکت گوگل خواهند پرداخت.

اخیراً آقای پکتر در پاسخ به این سوال که آیا سرویس Stadia قادر خواهد بود که تاثیری برروی رویکرد دو شرکت سونی و مایکروسافت در مورد کنسول‌های نسل بعدشان بگذارد؟ اعلام کرد که اگر Stadia بتواند به موفقیتی برسد، هر دو شرکت سونی و مایکروسافت از طریق xCloud و PlayStation Now به رقابت با آن خواهند پرداخت، او گفت:

در صورت موفقیت Stadia، فکر می‌کنم که مایکروسافت به رقابت با آن خواهد پرداخت، شرکت سونی نیز رویکرد مشابهی را از طریق سرویس PlayStation Now اتخاذ خواهد کرد، چراکه بنظر می‌رسد هر دوی آن‌ها بدنبال جذب مصرف کنندگانی از طریق سرویس‌های استریمینگ هستند؛ این رقابت، همچون رقابت آمازون با iTunes خواهد بود.

پکتر در مورد هزینه‌ی استفاده از سرویس Stadia اعلام کرد که احتمالات زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها، رویکردی مشابه تجارت اجاره‌ای است که از دید او، محکوم به شکست خواهد بود، پکتر گفت:

اگر رویکرد آن‌ها شبیه به iTunes باشد، هر بازی 60 دلار قیمت خواهد داشت، مگر آنکه ناشرین پیش از شرکت گوگل، پیشنهادات انحصاری را برای دو شرکت مایکروسافت و سونی در نظر بگیرند؛ اگر این اتفاق روی دهد، با بازی‌های ارزان‌تری روبرو خواهیم بود. اگر رویکرد گوگل، مدل اشتراکی باشد، سرویس آن‌ها محکوم به شکست خواهد بود، در هر صورت، در مورد این مدل فکر می‌کنم که آن‌ها ماهیانه هزینه‌‌ای حدود 20 دلار یا کمتر را در نظر خواهند گرفت؛ اگر بخواهند مدل اجاره‌ای را در نظر بگیرند، احتمالاً ساعتی 1 دلار یا چیزی نزدیک به آن را اعلام خواهند کرد. البته تمام این‌ها تفکرات فعلی ما هستند.

پیش از این «لوییس وارد» (Lewis Ward) به عنوان یکی از تحلیلگران IDC، در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که در مقایسه با سرویس PlayStation Now شرکت سونی، شرکت گوگل هزینه‌ی اشتراک ماهانه‌ی 15 دلار را در نظر خواهد گرفت؛ همچنین «فیل هریسون» (Phil Harrison) به عنوان یکی از مدیران شرکت گوگل، در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که «تصمیم گیری‌ها در مورد مدل قیمتی سرویس Stadia گرفته شده»؛ به گفته‌ی هریسون، مدل قیمتی در نظر گرفته شده، پس از دو سال تحقیق بدست آمده و آن‌ها منتظر زمانی مناسب جهت اعلام آن هستند.

سرویس Stadia در سال 2019 در دسترس بازیکنان اروپا، انگلستان، کانادا و آمریکا قرار خواهد گرفت.

فرشاد | اخبار | 28/03/2019
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.