نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 13 فروردين 1398
ساعت 16:00

در Cyberpunk 2077 ظاهرا چیزی به نام Game Over نمایش داده نمی‌شود

بازیکنان در Cyberpunk 2077 تحت هیچ شرایط در مراحل شکست نمی‌خورند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ براساس یک گزارش، به نظر می‌رسد که در بازی بعدی استودیو CD Projekt RED یعنی Cyberpunk 2077، بازیکنان تحت هیچ شرایطی با صفحه شما شکست خوردید یا Game Over در حین مراحل مواجه نمی‌شوند، چون حتی کارهایی که می‌تواند منجر به نمایش این گونه پیام‌ها شود نیز از جانب بازیکنان قابل قبول خواهد بود.

CD Projekt RED سازنده سری بازی‌های شدیدا تحسین‌شده و محبوب The Witcher، مدت‌هاست که روی پروژه جاه‌طلبانه بعدی خود یعنی Cyberpunk 2077 کار می‌کنند. بر اساس گزارش‌ها، این یک بازی جهان‌باز و با عناصر ژانر نقش‌آفرینی (RPG) است که سازندگان، توجه بالای به قرار دادن سطوح زیادی از جزئیات در همه بخش‌های بازی داشته‌اند. این بازی که براساس وعده سازندگان، آن را تا زمان اطمینان از کیفیت بالای آن هم منتشر نخواهند کرد، دارای ویژگی‌های جالبی است که باعث می‌شود همه رفتارها و کارها (صرف نظر از اینکه چه باشند)، در هر زمان از تجربه مراحل بازی مجاز هستند و هیچ کاری باعث نمی‌شود تا بازیکن در روند تجربه بازی با خطا مواجه شود. فیلیپ وبر (Philipp Weber) به عنوان یکی از طراحان کوئست‌های این بازی، اخیرا در این زمینه چنین گفته است:

در این بازی جهان‌باز و با المان‌های نقش‌آفرینی، دنیا به همه کارها، اعمال و فرصت‌هایی که بازیکن در پیش می‌گیرد واکنش نشان می‌دهد. برای مثال شما ممکن است در وسط یک مرحله اصلی و شدیدا مهم، تصمیم بگیرید از خط مرحله فاصله بگیرید و برای مثال بروید و همبرگر بخورید. بازیکن در این زمان این مرحله را نمی‌بازد یا بازی اصلا به او پیامی مبنی بر اخطار و ... هم نمی‌دهد. درواقع در هر زمانی، هر کدام از کارها منجر به واکنش دنیای بازی می‌شود و برای مثال در همان مرحله، ممکن است وقت تلف کردن باعث بروز یک گروگانگیری و مرگ گروگان، و در ادامه تاثیری که از این مرگ در بازی ایجاد می‌شود، به شکل مستقیم در دنیا و در داستان بازی ایجاد می‌کند قابل مشاهده و تجربه خواهد بود.

با توجه به این جزئیات، به نظر می‌رسد که سازندگان این بازی از استراتژی بسیار جالب‌توجهی برای عمق دادن هرچه بیشتر به ژانر «نقش‌آفرینی» استفاده کرده‌اند که اگر به درستی پیاده‌سازی شود، به بیان ساده Cyberpunk 2077 دارای دنیایی خواهد بود که از نظر عمق و کشش ویژگی واکنش‌پذیری، در هیچ بازی دیگری دیده نشده است. این همچنین برخلاف روشی خواهد بود که راک‌استار در Red Dead Redemption 2 و تجربه مراحل اصلی آن در پیش گرفت؛ جایی که بازیکن عملا امکان پا فراتر گذاشتن از خطوط اصلی را نداشت و یا در صورت انجام این کارها به نوعی با تنبیه مواجه می‌شد.

بازی Cyberpunk 2077 هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دست توسعه قرار دارد. CD Projekt RED سازنده این بازی، «مهم‌ترین نمایش تاریخ خود در E3» را در رویداد امسال به اشتراک می‌گذارد و انتظار می‌رود که سایبرپانک 2077 موضوع اصلی این نمایش باشد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.