نویسنده: قاسم ممتاز پنج شنبه، 09 خرداد 1398
ساعت 17:07

بروزرسانی Dev Kitهای مایکروسافت برای پشتیبانی از Project xCloud

ارتقای سخت افزارهای Dev Kit مایکروسافت برای پشتیبانی از Project xCloud

0 از 5

بعد از پروژه‌ی Onlive و عدم موفقیت این پروژه‌ی خلاقانه در زمان خود، با معرفی Google Stadia و البته Project xCloud مایکروسافت و انتشار اخبار همکاری دو رقیب اصلی کنسول‌های خانگی (سونی و مایکروسافت) برای همکاری در زمینه‌ی Cloud Gaming و تغییری که این تکنولوژی بر روی آینده‌ی کنسول‌های بازی ایجاد خواهد کرد، حساسیت تاپیک‌های مرتبط با این موضوع و اخبار منتشر شده پیرامون این مطلب هم بالا رفته است.در همین رابطه مایکروسافت از بروزرسانی سخت افزارهای Xbox Developer Kit بطور مخفف (XDK) برای پشتیبانی از استریم و Project xCloud خبر داده است.

این خبر که در شبکه‌ی اطلاع رسانی مایکروسافت منتشر شده، در رابطه با API جدیدی تحت نام IsStreaming صحبت می‌کند که به سازندگان کمک می‌کند تا نحوه‌ی اجرای محصولاتشان بر روی Cloud را شبیه‌سازی کنند. قدرت Project xCloud با دیتاسنترهای Azure مایکروسافت تامین می‌شود که در 13 ناحیه‌ی جغرافیایی مختلف برای ایجاد پوشش شبکه‌ی سراسری قرار دارند. این دیتاسنترها از سخت افزاری مشابه Xbox One اما در ابعادی صنعتی بهره می‌برند تا کیفیت محصول نهایی عرضه شده به مخاطب تفاوتی با میزبانی بازی بصورت محلی نداشته باشد.

در حال حاضر نسخه‌ی ویژه‌ای از پروجکت ایکس کلود بر روی دیتاسنترهای آزور فعال و دسترسی به آن در اختیار توسعه دهندگان بزرگی از قبیل کپکام و پارادوکس گذاشته شده تا بدون نیاز به هیچ تغییری، بازیهایشان را بر روی Project xCloud تست نمایند. نکته‌ی قابل تامل در رابطه با xCloud توانایی پشتیبانی این سیستم از آرشیوی بالغ بر 3500 عنوان بازی مختلف بدون نیاز به هیچ تغییری توسط توسعه دهنده‌ است. مایکروسافت با قدرت اعلام کرده که توسعه دهندگان تنها باید محصولشان را برای Xbox One آماده کنند، آوردن محصول نهایی به تمام بسترهای ممکن را ما انجام می‌دهیم!! هر آپدیتی که برای بازی بر روی Xbox One عرضه شود، بدون نیاز به ویرایش و تغییر بر روی تمام بسترهایی که از Project xCloud پشتیبانی می‌کنند هم عرضه خواهند شد. هدف مایکروسافت علاوه بر آوردن بازی‌های موجود و پشتیبانی از آن‌ها بر روی xCloud، پشتیبانی از عناوینی است که در آینده عرضه خواهند شد. پروژه‌ای که شاید پایانی باشد بر انتشار سخت افزارهای جدید و جنگ تجاری بین سازندگان کنسول‌های بازی!

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.