نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 03 دی 1398
ساعت 09:00

عرضه جهانی Final Fantasy 15 به ۸٫۹ میلیون نسخه رسید

Final Fantasy XV به سومین عنوان پرفروش در خط اصلی این سری تبدیل شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک گزارش نشان می‌دهد که تاکنون ۸٫۹ میلیون نسخه از بازی Final Fantasy 15 در سطح جهان عرضه شده است.

بازی Final Fantasy XV که حدود ۳ سال از عرضه آن می‌گذرد، در یک گزارش تازه به رکورد جدیدی دست پیدا کرده است. براساس گزارش حساب توییتری یکی از تحلیلگران صنعت بازی یعنی Benji-Sales، این بازی سال ۲۰۱۶ حالا ۸٫۹ میلیون نسخه در سطح جهان عرضه داشته است. این یک خبر عالی برای طرفداران و اسکوئرانیکس است چون با این آمار، بازی فاینال فانتزی 15 حالا در جایگاه سوم پرفروش‌ترین عناوین اصلی در این سری قرار می‌گیرد؛ در این رابطه، بازی‌های Final Fantasy 7 و Final Fantasy 10 در رتبه‌های بالاتر قرار دارند. شما در ادامه این توییت را مشاهده می‌کنید.

Final Fantasy XV تاکنون ۸٫۹ میلیون نسخه در جهان منتشر شده است.

این باعث می‌شود که بازی در رتبه سوم پرفروش‌ترین عناوین خط اصلی سری، پست سر Final Fantasy VII و Final Fantasy X قرار بگیرد.

عملکرد خیره‌کننده‌ای در این سبک است، در مسیر رسیدن به فروش بیش از ۹ میلیون نسخه قرار دارد. جالب خواهد بود اگر بببینیم به فروش ۱۰ میلیون نسخه‌ای هم برسد.

بازی Final Fantasy 15 گرچه در سال ۲۰۱۶ عرضه شد ولی روند توسعه و ساخت سختی را پشت سر گذاشت؛ این بازی ابتدا با عنوان Final Fantasy Versus 13 و برای پلتفرم پلی‌استیشن ۳ ساخته می‌شد. مراحل توسعه آن بازی در ادامه به خاطر کارگردان، موتور ساخت بازی و ایرادات گیم‌پلی با مشکلات متعددی مواجه شد. به این ترتیب بود که با گذشت مدت‌زمانی بیشتر، کارگردان Final Fantasy Type-0 یعنی هاجیمه تاباتا کار را از تتسویا نومورا تحویل گرفت تا به عنوان کارگردان جدید، تغییراتی را در روند توسعه اعمال و درنهایت پروژه را تکمیل کند.

بازی Final Fantasy 15 در زمان عرضه نیز با نقدهای عمدتا مثبتی مواجه شد و از آن زمان تاکنون، آپدیت‌ها و بسته‌های الحاقی زیادی هم دریافت کرده است. آخرین مورد از این دست Episode Ardyn بود که به روایت داستان از دید ضدقهرمان می‌پردازد. این بازی هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، کامپیوتر و استدیا در دسترس قرار دارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.