نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 03 دی 1398
ساعت 14:00

سیستم Achievement به شکل محدود به پلتفرم استدیا اضافه شد

سیستم اچیومنت در زمان بازی در کامپیوتر و تلویزیون به گوگل استدیا اضافه شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گوگل اعلام کرده که سیستم اچیومنت در زمان بازی در کامپیوتر و تلویزیون به پلتفرم استدیا اضافه می‌شود.

سیستم Achievements و دریافت پاداش‌های امتیازی، محبوبیت زیادی در میان جامعه بازیکنان دارد؛ روشی که با تشویق گیمرها به حل چالش‌های مختلف و دریافت امتیاز دیجیتالی مشخص، باعث می‌شود تا آن‌ها خود را بیش از هر زمان دیگری درگیر و سرگرم در بازی محبوب خود ببینند. این سیستم مدت‌هاست که خصوصا در پلتفرم‌های بازی بزرگ‌تر به کار گرفته شده و هرچند هنوز هم برخی پلتفرم‌ها، از جمله نینتندو، اپیک گیمز و ... آن را وارد اکوسیستم خودشان نکرده‌اند، اما مزیت‌های آن‌ها باعث می‌شود تا از آن به عنوان یک سیستم استاندارد و پایه‌ای برای هر پلتفرم یاد شود. در همین رابطه، پلتفرم بازی استریمی «گوگل استدیا» نیز هست که مدتی پیش به صورت رسمی راه‌اندازی شد و با توجه به نداشتن سیستم اچیومنت در بازی‌های خود، با نقدهایی هم مواجه بوده است.

با توجه به اطلاعیه تازه گوگل در وبلاگ رسمی استدیا، این پلتفرم نیز حالا به جمع دارندگان سیستم اچیومنت اضافه شده است. این ویژگی که از همین حالا نیز در استدیا قابل استفاده است، البته فعلا به صورت محدود اجرا می‌شود و بازیکنان فقط در دو حالت، یعنی زمان بازی از طریق کامپیوتر و همچنین زمان بازی از طریق تلویزیون با Chromecast امکان دریافت پاداش‌ها در سیستم اچیومنت را دارند. گفتنی است که گوگل اخیرا نیز تایید کرده بود که حالا همه انواع Chromecast ها امکان بازی در استدیا را پیدا کرده‌اند، و دیگر این کار محدود به Chromecast های مشخص شده در زمان راه‌اندازی سرویس نیست.

همان‌طور که اشاره شد، این سیستم جدید البته به صورت محدود برای بازیکنان استدیا فعال شده است؛ در این زمینه، گوگل گفته که بازیکنان موبایل نیز باید در ادامه سال ۲۰۲۰ منتظر اضافه شدن این ویژگی باشند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.