نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 15 دی 1398
ساعت 20:00

استودیو Daedalic ارتقاهای PS5 و Xbox Series X را عظیم می‌داند

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مدیرعامل استودیو Daedalic، اخیرا درباره قدرت سخت‌افزاری کنسول‌های بعدی سونی و مایکروسافت صحبت‌هایی را انجام داده است.

سونی و مایکروسافت تا کم‌تر از ۱۲ ماه دیگر، پلی‌استیشن  و ایکس‌باکس سری ایکس را وارد بازارها می‌کنند. این موضوع به این معناست که بازیسازان مختلف در سراسر جهان، مدت‌هاست که به کیت‌های توسعه این دستگاه‌ها دسترسی دارند و یا پیرامون مشخصات کلی سخت‌افزاری آن‌ها مطلع هستند. تاکنون تصویر کیت توسعه کنسول PS5 به بیرون درز پیدا کرده و گرچه تصویری از خود کنسول در دسترس نیست، ولی مایکروسافت در جریان رویداد The Game Awards اقدام به نمایش کنسول جدید Xbox Series X و کنترلر آن کرد. درباره کنسول رقیب یعنی پلی‌استیشن 5 نیز برخی شایعات از احتمال رونمایی از آن در کنفرانس CES سونی حکایت دارند.

بنا به همه گزارش‌های رسمی و غیررسمی از کنسول‌های بازی جانشین پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، این پلتفرم‌های جدید از نظر ارتقاهای سخت‌افزاری، توان پردازشی و تکنولوژی‌های جدید بسیار پیشرفته‌تر هستند که این ویژگی‌ها، در مرحله اول با استقبال بازیسازان مواجه است. توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی برای این دو پلتفرم، حالا به منابع و توان بیشتری برای ساخت بازی دسترسی دارند که باعث می‌شود دست آن‌ها، برای ساخت عناوین پیچیده‌تر و واقع‌گرایانه‌تر بازتر باشد. در این رابطه، به تازگی دو نفر از کارمندان استودیو Daedalic که مشغول ساخت یک بازی مرتبط با دنیای The Lord of the Rings برای نسل بعدی هستند، صحبت‌های جالبی را درباره Xbox Series X و PS5 انجام داده‌اند.

کارستن فیشتلمان به عنوان مدیرعامل استودیو درباره ارتقاهای صورت گرفته برای این کنسول‌ها، گفته که «تصور می‌کنم مایکروسافت در مقایسه با گذشته، این بار دارد برخی چیزها را بهتر انجام می‌دهد. و PS5 هم عظیم خواهد بود». پس از این صحبت‌ها، مارتین ویلکز از بازیسازان این تیم نیز به تمجید از هر دو کنسول پرداخته است. او به شکل جزئی‌تر گرچه ادعا کرد که از سخت‌افزار نهایی ایکس‌باکس سری ایکس اطلاعی ندارد، ولی تصور می‌کند که حافظه‌های سریع برای بازیسازان مزیت بسیار زیادی دارد. به گفته او «ما دیگر نباید خودمان را برای کوریدورهای استریمی نگران کنیم. فکر می‌کنم این یک کار سختی است که شما سطح این محیط‌های زیبا را پایین بیاورید چون در آنجا به یک کوریدور دیگر نیاز پیدا می‌کنید».

براساس گمانه‌زنی‌ها، احتمال داده می‌شود که ایکس‌باکس سری ایکس از نظر توان پردازش گرافیکی حدود ۱۲ ترافلاپس قدرت داشته باشد که از این نظر، کنسول حدودا دو برابر قدرتمندتر از پلتفرم بالارده فعلی Xbox One X خواهد بود. در هر صورت، بالاتر رفتن قدرت کنسول‌ها، چیزی است که بازیسازان قطعا از آن استقبال خواهند کرد و باید دید که برای طرفداران و مصرف‌کننده نهایی، شرکت‌ها چه زمانی را برای رونمایی رسمی و انتشار خبرهای تکمیلی در نظر می‌گیرند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.