نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 13 فروردين 1399
ساعت 15:00

خرده‌فروشی کانادایی به تاریخ عرضه و قیمت PS5 اشاره کرده است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک خرده‌فروشی کانادایی اخیرا امکان پیش خرید پلی‌استیشن 5 همراه با قیمت و تاریخ عرضه را فهرست کرده است.

کمپانی سونی، از چند ماه پیش به صورت رسمی انتشار خبرهای جدید درباره کنسول بازی جانشین پلی‌استیشن 4 را شروع کرده و در حال حاضر، نام این کنسول یعنی PlayStation 5، لوگوی این سیستم و همچنین مشخصات سخت‌افزاری کامل آن مشخص شده است. علیرغم این اطلاعات، هنوز موارد بسیار زیادی درباره این ماشین وجود دارد که افشا نشده و سونی با یک استراتژی حساب‌شده، رفته رفته این اطلاعات را نیز به اشتراک خواهد گذاشت. مهم‌ترین مواردی که هنوز درباره PS5 فاش نشده، طراحی و شکل دستگاه و کنترلر، بازی‌های روز عرضه، تاریخ عرضه دقیق و احتمالا مهم‌تر از همه، قیمت تمام شده کنسول است. پیرامون دو مورد آخر، به خاطر اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده گمانه‌زنی‌های مختلفی مطرح بوده است. با این حال علیرغم عدم افشای رسمی این اطلاعات از جانب سونی، یک خرده‌فروشی کانادایی اخیرا اقدام به قرار دادن کنسول PS5 در فروشگاه با امکان پیش خرید را فراهم کرده است.

با توجه به گزارش اخیر وب‌سایت Notebook Check، یک خرده‌فروشی کانادایی مستقر در ونکوور با نام Play N Trade، امکان پیش خرید کنسول‌های پلی‌استیشن 5 را فراهم کرده است. این خرده‌فروشی، هر واحد کنسول PS5 را با قیمت 559 دلار کانادا (معادل 397 دلار آمریکا) پیش فروش می‌کند که قیمت فوق‌العاده‌ای محسوب و مشابه قیمت زمان عرضه PS4 است. این خرده‌فروشی، همچنین گفته که این کنسول‌ها در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ در دسترس قرار می‌گیرند. گفتنی است که مدتی پیش خبر مشابهی از یک خرده‌فروشی دانمارکی هم منتشر شده بود که البته در آنجا، این کنسول با قیمتی به مراتب بالاتر یعنی بیش از ۱۰۰۰ دلار پیش فروش می‌شد.

از آنجایی که سونی این گونه اطلاعات را هنوز افشا نکرده و راهی نیز برای تایید گمانه‌زنی‌ها وجود ندارد، مشخص نیست که این قیمت‌ها درنهایت درست باشند یا خیر. سونی و مارک سرنی، تاکنون تنها در یک نوبت و در سال ۲۰۱۹ اشاره کرده بودند که قیمت کنسول‌های جدید برای مشتریان قابل قبول خواهد بود. با این حال از آن زمان تاکنون، اتفاقات مختلفی نظیر معرفی کنسول رقیب Xbox Series X و همچنین شرایط ویژه‌ای که شیوع ویروس کرونا پدید آورده نیز صورت گرفته است، و باید دید که سونی درنهایت قیمت تمام شده PS5 در زمان عرضه و همچنین موعد عرضه دقیق آن را در چه زمانی اعلام می‌کند. PlayStation 5 قرار است در جریان تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ وارد بازارها شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.