نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 14 فروردين 1399
ساعت 09:00

فیل اسپنسر حس خوبی پس از دیدن نمایش سونی و PS5 داشت

4.5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ فیل اسپنسر اخیرا گفته که پس از مشخص شدن مشخصات PS5، او حتی بیش از قبل نسبت به Xbox Series X اطمینان پیدا کرده است.

فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت به تازگی مصاحبه جدیدی انجام داده و در یکی از بخش‌ها، نسبت به سخنرانی اخیر مارک سرنی و مشخص شدن مشخصات سخت‌افزاری PlayStation 5 واکنش نشان داده است. او در این رابطه و با توجه به عرضه کنسول بازی Xbox Series X، گفته که پس از دیدن آن برنامه حس واقعا خوبی داشته است:

بدون شک من حس واقعا خوبی درباره مشخصات Series X داشتم. به نظرم مارک و تیم او کار واقعا خوبی را درخصوص تکنولوژی پردازش صدا انجام دادند. تکنولوژی SSD آن‌ها نیز چشمگیر بود و ما آن را دوست داشتیم. ما کاری که آن‌ها انجام دادند را تماشا کردیم. با این حال ما یک دیدگاه کلی درباره پلتفرم خودمان، از نقطه نظر CPU تا GPU تا حافظه رم و تا توان عملیاتی داشتیم، معماری velocity، تاخیر در فرمان‌های اجرایی، backwards compatibility و ... برای ما، رسیدن به این نقطه به سال‌ها زمان نیاز داشت، پس من قطعا برای هر پلتفرمی که عرضه می‌شود و تیم سازندگان آن‌ها احترام قائل هستم، چون این کار نیازمند کار بسیار زیادی است.

من این را هم باید بگویم که وقتی سرانجام ما فاش شدن مشخصات سخت‌افزاری را دیدیم، من حسی حتی بهتر از گذشته پیرامون تصمیماتی که برای پلتفرم خودمان گرفتیم داشتم. و به نوعی انتظار داشتم که همین طور هم خواهد شد. من اعتماد بسیار زیادی به تیم سخت‌افزاری که موفق به طراحی و ساخت Xbox One S و Xbox One X شدند دارم. اگر من به آن‌ها زمان و هدف‌گذاری خاصی را بدهم، باور دارم که آن‌ها می‌توانند یک پروژه عالی خلق کنند.

لاز به ذکر است که مخاطب سخنرانی مارک سرنی که در بازه زمانی برگزاری رویداد GDC برگزار شد، بیشتر به بازیسازان اختصاص داشت و کم‌تر مشتریان عادی را هدف‌گذاری کرده بود. به این ترتیب است که برخلاف ایکس‌باکس سری ایکس، هنوز طراحی و شکل ظاهری پلی‌استیشن 5، کنترلرهای این کنسول و بازی‌های انحصاری روز عرضه آن مشخص نشده است. از طرف دیگر، ایکس‌باکس کمپین تبلیغاتی پررنگ‌تری داشته و تاکنون ظاهر کنسول بعدی و برخی بازی‌های انحصاری آن نظیر Halo: Infinity و Hellblade 2 به شکلی کوتاه معرفی شده‌اند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.