نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 17 فروردين 1399
ساعت 15:00

ناتی داگ قصد ندارد دموی قابل بازی برای The Last of Us 2 منتشر کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ نیل دراکمن اخیرا اشاره کرده که استودیو ناتی داگ مایل نیست دموی قابل بازی عمومی برای The Last of Us Part 2 منتشر کند.

آخرین ساخته استودیو ناتی داگ یعنی The Last of Us Part 2، سال‌هاست که یکی از مهم‌ترین عناوین موردانتظار بازیکنان پلی‌استیشن 4 است. این بازی که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد، تا چند سال بدون تاریخ عرضه رسمی و بی‌سروصدا روند ساخت خود را طی می‌کرد، تا اینکه در اواخر سال ۲۰۱۹ سرانجام موعد عرضه آن مشخص شد. این بازی، گرچه قرار بود در اواخر زمستان سال ۲۰۲۰ منتشر شود، ولی خیلی زود با اعلام تاخیر مواجه و موعد عرضه آن به اواخر بهار موکول شد. درحالی که کم‌تر از ۶۰ روز به این موعد باقی‌مانده، طرفداران سری چند روز پیش با یک اعلام تاخیر دیگر در انتشار بازی مواجه شدند.

تاخیر جدید، البته به گفته سازندگان هیچ ارتباطی به مسائل فنی ندارد، و این بازی عملا تکمیل شده است. با این حال شرایط قرنطینه جهانی که دراثر شیوع ویروس کرونا ایجاد شده، درنهایت باعث شد تا سونی تصمیم به تاخیر در عرضه بازی بگیرد تا مطمئن شود که نسخه‌های فیزیکی بازی همزمان با عرضه دیجیتالی منتشر شوند. با در نظر گرفتن تعطیلی بسیاری از مشاغل از جمله فروشگاه‌های فیزیکی خرده‌فروشی و ...، مشخص نیست که این بازی درنهایت در چه زمانی عرضه شود و به همین خاطر درحال حاضر تاریخ عرضه مشخصی برای آن اعلام نشده است.

نیل دراکمن، نویسنده و کارگردان خلاق بازی The Last of Us 2 اخیرا به عنوان مهمان، در برنامه پادکست وبلاگ پلی‌استیشن شرکت کرد و درارتباط با خبرهای اخیر به اظهارنظر پرداخت. به گفته او، عدم انتشار بازی در موعد اعلام شده به همان اندازه طرفداران، باعث ناامیدی سازندگان نیز شده چون آن‌ها سال‌هاست منتظر عرضه بازی و دیدن بازخوردهای طرفداران هستند. او همچنین درباره احتمال عرضه دموی عمومی از بازی، مشابه دموی ویژه‌ای که در رویداد ویژه‌ای در اواخر سال ۲۰۱۹ دراختیار رسانه‌ها قرار گرفت نیز گفت که ناتی داگ تمایلی به انتشار دموی مشابه ولی به صورت عمومی و از طریق PSN ندارد. او اشاره کرد که عرضه چنین دمویی از بازی با دموی نمایش داده شده به رسانه‌ها تفاوت زیادی دارد و ساخت یک دموی کاملا پولیش شده به انرژی و زمان بسیار زیادی نیاز دارد که استودیو خصوصا در وضعیت فعلی، تمایلی به درگیر کردن بازی‌سازان خود به این پروژه ندارد و اولویت آن‌ها تکمیل خود بازی است.

همان‌طور که دراکمن اشاره کرد، دموی عمومی PSN با دموی نمایش داده شده به رسانه‌ها متفاوت است و حتی عرضه همان دمو نیز از آنجایی که با نسخه فعلی بازی پس از شش ماه تفاوت‌های زیادی دارد، نمی‌تواند درست باشد. درواقع برای ساخت دموی عمومی و قابل نمایش به طرفداران، استودیو باید وقت خود را روی برنامه‌ریزی و ساخت یک تجربه چند دقیقه‌ای از بازی در نسخه پولیش‌شده فعلی بگذارد، که با توجه به اینکه بازی اصلی آخرین مراحل ساخت خود را می‌گذراند، و بازی‌سازان نیز از راه دور و از خانه این کار را دنبال می‌کنند، استودیو نمی‌تواند چنین وظیفه‌ای را به کارمندانش محول کند.

طرفداران این بازی درنهایت باید امیدوار باشند که بحران ناشی از ویروس کرونا هرچه زودتر به پایان برسد، و چرخه تولید و عرضه مجددا به روال سابق بازگردد تا سونی امکان عرضه همزمان نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی بازی را پیدا کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.