نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 23 فروردين 1399
ساعت 12:00

Call of Duty در صدر فهرست دانلود فروشگاه پلی‌استیشن در مارس 2020

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سه بازی از سری Call of Duty در فهرست بیشترین دانلودهای فروشگاه پلی‌استیشن در مارس ۲۰۲۰ حضور دارند.

با توجه به پست جدید سونی در وبلاگ پلی‌استیشن، ماه گذشته میلادی قطعا دوره بزرگی برای سری Call of Duty بود و با توجه به آمارهای فروشگاه پلی‌استیشن، این موفقیت کاملا روشن است. در واقع در مارس ۲۰۲۰، دو بازی از سری کال آو دیوتی در بین ۱۰ بازی با بیشترین دانلود از این فروشگاه قرار داشتند و بازی بتل رویال و رایگان Call of Duty: Warzone نیز موفق شد تا در فهرست عناوین free-to-play، بالاتر از Fortnite و Apex Legends قرار بگیرد.

براساس آمارهای سونی، Call of Duty: Modern Warfare در صدر فهرست بازی‌ها با بیشترین دانلود در مارس ۲۰۲۰ قرار گرفته که بالاتر از عنوان انحصاری MLB The Show 20 قرار می‌گیرد که در اواسط مارس منتشر شد. آمار سونی نشان می‌دهد که در جایگاه سوم بیشترین بازی‌های دانلود شده، Grand Theft Auto V و در رتبه چهارم نیز Doom Eternal قرار گرفتند. جایگاه پنجم، مجددا به یک بازی سری کال آو دیوتی یعنی عنوان اخیرا منتشر شده و انحصاری زماندار Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered تعلق دارد. در رتبه‌های بعدی نیز Nioh 2 از تیم نینجا و Persona 5 Royal از استودیو Atlus دیده می‌شوند. در شاخه بازی‌های واقعیت مجازی، عنوان Beat Saber و در شاخه محبوب‌ترین بسته‌های الحاقی برای دانلود نیز Fortnite و The Division 2: Warlords of New York بهترین آمارها را در مارس 2020 داشتند.

با توجه به عرضه انحصاری MW2 Campaign Remastered که مدتی پس از انتشار بازی Warzone در فروشگاه PlayStation قرار گرفته، به نظر طبیعی است که این سری موفقیت‌های بزرگی را در آمارهای اخیر پلی‌استیشن کسب کرده است. این سری در حال حاضر یکی از پربحث‌ترین فرنچایزها در شبکه‌های مجازی نیز محسوب می‌شود.

سونی درحال حاضر گرچه خود را آماده عرضه کنسول نسل بعدی PlayStation 5 می‌کند، با این حال بسیاری از شرکت‌ها حتی با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، همچنان مشغول تکمیل پروژه‌های خود برای کنسول‌های فعلی هستند. در این ارتباط، مشکلاتی نظیر حضور در محل کار و اجبار بازیسازان به کار در منازل، پیدا شدن مشکلات تدارکاتی برای توزیع مناسب نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها و ... نیز وجود داشته که در حال حاضر از چالش‌های مهم پیش روی صنعت بازی محسوب می‌شوند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.