نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 30 فروردين 1399
ساعت 15:00

پیش‌بینی قیمت نهایی ۴۵۰ تا ۵۰۰ دلاری برای کنسول‌های نسل بعدی

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گزارش اخیر یک موسسه آنالیز و تحلیل، قیمت نهایی کنسول‌های جدید PS5 و Xbox Series X را بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ دلار تخمین می‌زند.

هر دو کنسول بازی خانگی جدیدتر و نسل نهمی سونی و مایکروسافت، یعنی PS5 و Xbox Series X معرفی شده‌اند و تاریخ عرضه آن‌ها برای تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ تایید شده است. این دو کنسول، از نظر قدرت سخت‌افزاری و پردازشی بسیار پیشرفته‌تر و قوی‌تر از پلتفرم‌های موجود هستند و در روند ساخت آن‌ها از تکنولوژی‌های کاملا بروز و گران‌قیمتی هم استفاده است که بعضا به شکل انحصاری بوده و نمونه مشابهی در بازار آزاد ندارند. ساخت و عرضه این دو کنسول با این مشخصات سخت‌افزاری، از طرفی با دوره زمانی ویژه‌ای یعنی شیوع ویروس کرونا همراه شده که بحران‌های جهانی از جمله در زمینه اقتصاد را به وجود آورده و مجموع این مسائل، باعث شدند تا تحلیلگران صنعت گیم پیش‌بینی‌های مختلفی را درباره قیمت نهایی آن‌ها مطرح کنند.

در این ارتباط، اخیرا موسسه تحلیل و بررسی Piers Harding-Rolls، در گزارشی پیش‌بینی کرده که دو کنسول Xbox Series X و PlayStation 5 با قیمت تمام‌شده و نهایی بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ دلار در بازارها عرضه شوند. این گزارش همچنین آورده که ادامه‌دار بودن بحران شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، به احتمال بسیار بالا به رکود اقتصادی منجر خواهد شد و این موضوع، روی فروش این دو کنسول حتما تاثیرگذار است. این مقاله البته پیش‌بینی کرده که تاثیر منفی رکود اقتصادی پس از بحران کرونا، روی فروش این دو پلتفرم به شکل ادامه‌دار نخواهد بود و این تاثیر بیشتر در دوره اولیه فروش و لانچ کنسول‌ها خود را نشان می‌دهد.

Piers Harding-Rolls در ادامه پیش‌بینی کرده که خوشبختانه این مشکلات با توجه به وجود قابلیت backward compatibility در هر دو کنسول و این موضوع که بازیسازان third party، تا مدت زمان مناسبی عناوین جدید خود را به شکل بین نسلی منتشر می‌کنند، چندان جدی نخواهند بود و بیشتر بازیکنان احتمالا تمایل بالایی به خرید روز عرضه کنسول‌های جدیدتر نشان نخواهند داد و این موضوع را به آینده موکول می‌کنند.

پیش از این نیز یک گزارش جدید از بلومبرگ، اشاره داشت که سونی ممکن است در چند ماه اول لانچ PS5، تصمیم به عرضه تعداد واحدهای کم‌تر ولی با قیمتی بیشتر (بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ دلار) به نسبت دوره لانچ PS4 بگیرد. در هر صورت، باید توجه داشت که هنوز این دو شرکت قیمت نهایی خودشان برای کنسول‌های نسل بعد را منتشر نکردند و گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده، در حد گمانه‌زنی و پیش‌بینی هستند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.