نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 29 فروردين 1399
ساعت 12:00

گزارشی غیررسمی به تاثیرات شیوع کرونا در برنامه عرضه PS5 می‌پردازد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بلومبرگ اخیرا در گزارشی به عواقب شیوع کرونا در برنامه عرضه PS5، نظیر عرضه کنسول‌های کم‌تر و قیمت‌گذاری نهایی بالاتر نسبت به PS4 پرداخته است.

کمپانی سونی به عنوان پرچمدار فعلی کنسول‌های بازی خانگی، در اواخر سال ۲۰۲۰ پلتفرم جدیدتر PlayStation 5 را جانشین PlayStation 4 می‌کند که از اواخر سال ۲۰۱۳ به این سمت در این بازار عرضه می‌شوند. کنسول PS4 در زمان عرضه، مزیت‌های مختلفی از جمله قیمت پایین‌تر نسبت به رقیب خود را داشت و به سرعت خود را به عنوان انتخاب اول بیشتر بازیکنان کنسولی معرفی کرد. وب‌سایت بلومبرگ اخیرا در گزارشی به وضعیت فعلی شرکت سونی پرداخته و اشاره کرده که این کمپانی ژاپنی درحال حاضر در شرایط متفاوتی بوده و عرضه PS5 شدیدا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و بحران‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن و البته رقابت با کنسول رقیب یعنی Xbox Series X است.

به عنوان شروع، بلومبرگ ادعا کرده که سونی تعداد واحدهای کم‌تری کنسول PS5 را در مقایسه با PS4 در سال ۲۰۱۳ به بازارها می‌فرستد. این وب‌سایت همچنین در ادامه آورده که انتظار می‌رود سونی برچسب قیمتی بالاتری یعنی بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ دلار را به نسبت قیمت ۴۰۰ دلاری PS4 درنظر بگیرد که حتما به کاهش تقاضای بازار برای این کنسول‌ها منجر خواهد شد. در واقع این شرکت مایل است بین ۵ تا ۶ میلیون واحد کنسول در ماه‌های منتهی به پایان سال میلادی فعلی (مارس ۲۰۲۱) به بازارها بفرستد که تقریبا ۲ میلیون دستگاه کم‌تر از آمار ۷٫۵ میلیونی PS4 در بازه زمانی مشابه در دوره لانچ است. بلومبرگ همچنین آورده که رقابت شدید با مایکروسافت و Xbox Series X نیز در این تصمیم‌گیری سونی موثر بوده و از آنجایی که مایکروسافت تصمیمی برای تاخیر در عرضه کنسول جدید خود ندارد، سونی نیز چنین گامی را بر نخواهد داشت. این گزارش در ادامه اشاره کرده سونی برای جبران، قصد دارد از PS4 و ترفندهایی نظیر کاستن دائمی قیمت و همچنین بازاریابی بیشتر برای ترویج سرویس‌های PS Plus و PS Now استفاده کند.

لازم به ذکر است که این یک گزارش غیررسمی پیرامون برنامه عرضه PS5 است و مانند گزارش قبلی بلومبرگ، سونی هیچ گونه اظهارنظری درباره آن‌ها نداشته است. این شرکت، البته قبلا گفته بود که شیوع ویروس کرونا نمی‌تواند تاثیری در برنامه لانچ PS5 بگذارد. بلومبرگ در گزارش قبلی، اشاره کرده بود که کمبود برخی قطعات مهم در خط تولید این کنسول‌ها درنهایت باعث بالا رفتن قیمت نهایی کنسول به نسبت کنسول‌های فعلی می‌شود.

شیوع ویروس کرونا و قوانین قرنطینه که در بسیاری از مناطق جهان اجرا می‌شود، همین حالا نیز مانع از پروازهای مهندسان به چین و هدایت خطوط تولید شده است. با این وجود، سونی و مایکروسافت مصمم به عرضه کنسول‌های نسل بعدی خود در اواخر سال ۲۰۲۰ هستند. سونی مدتی پیش رسما از کنترلرهای جدید PS5 موسوم به DualSense هم رونمایی کرد که شامل ارتقاها و استفاده از فن‌آوری‌های جدید هم می‌شود. نکته جالب درباره هر دو شرکت، این است که گرچه ممکن است شیوع ویروس کرونا تاثیر چندانی در تولید و آماده‌سازی کنسول‌ها تا موعد لانچ نداشته باشد، با این حال این بحران باعث تغییرات محسوسی در زمینه کمپین تبلیغاتی و بازاریابی آن‌ها شده است و قطعات سخت‌افزاری این پلتفرم‌ها، تاکنون به شکل دیجیتالی و بدون برگزاری رویدادهای حضوری و و فیزیکی نمایش داده شدند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.