نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 31 فروردين 1399
ساعت 18:00

بازی‌های روز عرضه PS5 ممکن است با کمبود در بازار مواجه باشند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گزارش اخیر بلومبرگ و تصمیم احتمالی سونی برای عرضه تعداد واحدهای کم‌تر PS5، به مشکلات عناوین روز عرضه کنسول نیز اشاره کرده است.

کمپانی سونی، تاکنون به صورت تدریجی و آهسته کمپین معرفی و تبلیغاتی کنسول بازی بعدی خود یعنی PlayStation 5 را پیش برده است. این شرکت، بسیاری از قابلیت‌ها، ویژگی‌های جدید، مشخصات کامل سخت‌افزاری دستگاه و همچنین کنترلرهای آن را معرفی کرده و علیرغم نگرانی‌ها از پیدا شدن مشکلاتی در زمینه عرضه PS5 به خاطر شیوع ویروس کرونا، این شرکت ژاپنی معتقد است که مشکل جدی از این بابت متوجه آن‌ها نخواهد بود و این کنسول‌ها در موعد اعلام شده یعنی اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شوند.

در این ارتباط، وب‌سایت بلومبرگ اخیرا گزارشی از شرایط کنونی سونی و مشکلات پیش روی شرکت برای لانچ PS5 منتشر کرد که در مهم‌ترین بخش، اشاره می‌شد که سونی مایل است تعداد واحدهای کم‌تری PS5 در ماه‌های منتهی به پایان سال مالی فعلی وارد بازار کند که حدود ۲ میلیون دستگاه کم‌تر از بازه زمانی مشابه در زمان لانچ PS4 است. این شرکت همچنین کنسول خود را با قیمتی بالاتر یعنی بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ دلار خواهد فروخت که بسیار گران‌تر از برچسب قیمتی ۴۰۰ دلاری PS4 است.

گزارش اخیر بلومبرگ اما در یک بخش دیگر، به عناوین روز عرضه این کنسول نیز پرداخته است و اینکه گرچه خطوط تولید PS5 مشکلی برای تولید انبوه تا موعد عرضه نمی‌بینند، ولی برنامه تولید و عرضه بازی‌های مخصوص کنسول برای لانچ، تاثیرات جدی به خاطر شیوع ویروس کرونا دیده است. این موضوع هم از نظر فرایند ساخت و هم از نظر تولید نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها مطرح شده و به نظر ممکن است که این عناوین، به میزان کافی در بازار توزیع نشوند و به این ترتیب کمبود آن‌ها طبیعی خواهد بود. سونی تاکنون هیچ موضع‌گیری درباره گزارش اخیر بلومبرگ نداشته است و برای مشخص شدن صحت آن‌ها، باید تا موعد لانچ کنسول صبر کرد. به هر ترتیب، تاکنون فقط بازی هک اند اسلش Godfall با عنوان یک بازی روز عرضه PS5 تایید شده است و اگر این گزارش صحیح باشد، به نظر می‌رسد که بازیکنانی که مایل به تجربه آن هستند بهتر است این بازی را به صورت دیجیتال تهیه کنند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.