نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 27 ارديبهشت 1399
ساعت 09:00

فیل اسپنسر پیشرفت‌های Unreal Engine 5 را تحسین کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس، دموی فنی مربوط به رونمایی Unreal Engine 5 و پیشرفت‌های صورت گرفته روی این موتور را ستایش کرده است.

درحالی که بسیاری منتظر نمایش واقعی قابلیت‌های کنسول‌های نسل بعدی از جانب سازندگان آن‌ها هستند، اپیک گیمز چند روز پیش اقدام به رونمایی از موتور گرافیکی و بازیسازی جدید Unreal Engine 5 کرد که قرار است در سال ۲۰۲۱ در دسترس قرار بگیرد. در این رونمایی، سازندگان یک دموی فنی و گیم‌پلی قابل تجربه که با کمک این موتور گرافیکی ساخته و روی PS5 اجرا می‌شد را به نمایش گذاشتند. این دمو از بسیاری جهات به عنوان اولین نمایشگاه واقعی توانایی‌های فنی که می‌توان از بازی‌های نسل نهمی داشت در نظر گرفته می‌شود که تحسین‌های گسترده‌ای را در پی داشت. در همین رابطه، اخیرا فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت هم در اظهارنظری، کارهایی که توسعه‌دهندگان این موتور برای ارتقا و پیشرفت آن انجام داده را مورد تحسین قرار داده و گفته که تعدادی از تیم‌های ایکس‌باکس هم از همین موتور گرافیکی برای عناوین خود استفاده می‌کنند.

کاری که تیم توسعه Unreal Engine در اپیک انجام دادند باورنکردنی بود. بسیاری از تیم‌های بازی‌سازی ما هم از موتور آنریل استفاده می‌کنند. برای مثال تیم بازی‌سازی Ninja Theory که Hellblade II را می‌سازند و هیجان‌انگیز است که این نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته Unreal Engine 5 را در عناوین Xbox Series X ببینیم.

پیرامون دموی اخیر، اپیک گیمز گرچه مشخصا ذکر کرده بود که اجرای آن روی PS5 انجام شده و در ادامه تیم سویینی، رئیس اپیک هم تحسین‌های گسترده‌ای را از SSD کنسول بعدی سونی انجام داد؛ با این حال اپیک به این نکته هم اشاره کرد که تکنولوژی‌های معرفی شده Unreal Engine 5 برای همه پلتفرم‌های نسل نهمی قابل استفاده است و مشخصا ویژگی‌های جدیدتر و مخصوص نسل بعد این موتور در زمینه نورپردازی، پردازش پیکسل و اجسام و ... برای بازی‌های Xbox Series X و PC هم دیده خواهند شد.

دو کنسول نسل نهمی Xbox Series X و PlayStation 5 در تعطیلات پایانی سال جاری یعنی ۲۰۲۰ روانه بازار می‌شوند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.