نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 15 خرداد 1399
ساعت 12:00

بازنویسی بخشی از کدهای Unreal Engine 5 باتوجه به SSD پلی‌استیشن 5

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یکی از مدیران ارشد Epic Games نیز از حافظه سفارشی SSD کنسول PlayStation 5 تمجید کرده است.

Epic Games کمپانی سازنده بازی فورتنایت و همچنین موتور بازیسازی Unreal Engine، چند هفته پیش اقدام به معرفی نسخه جدید این موتور گرافیکی با عنوان Unreal Engine 5 کرد که این معرفی، همراه با پیش‌نمایش دموی فنی از موتور روی کنسول در صف عرضه PS5 بود. اندکی پس از این معرفی، مدیرعامل شرکت یعنی تیم سویینی اقدام به انجام یک مصاحبه کرد که در آن، او در چند نوبت از عملکرد سونی در قرار دادن نوع بسیار پرسرعت و سفارشی از حافظه SSD در PS5 تمجید کرد. گفتنی است که سرعت انتقال دیتا در SSD مخصوص PS5، بیش از ۵ گیگابایت بر ثانیه در حالت معمولی است و در صورت فشرده‌سازی دیتا، امکان انتقال با سرعتی نزدیک به ۱۰ گیگابایت را هم دارد که این سرعت، از سریع‌ترین و گران‌قیمت‌ترین SSD های موجود در بازار نیز چند برابر بیشتر است.

پس از مصاحبه تیم سویینی و تمجید او از SSD کنسول PS5، اخیرا Nick Penwarden نائب رئیس واحد مهندسی اپیک گیمز نیز در مصاحبه‌ای تازه اقدام به تحسین بیشتر از این حافظه SSD کرده است. به گفته او، عملکرد این حافظه به قدری تاثیرگذار است که تیم مهندسان نرم‌افزاری Unreal Engine 5، بخشی از کدهای این موتور بازیسازی را مشخصا با در نظر گرفتن SSD کنسول PS5 بازنویسی کردند.

کارکرد کنسول PlayStation 5 از دو جهت پردازش محاسباتی و گرافیکی با جهش عظیمی مواجه بوده است. با این حال اینجا حافظه ذخیره‌ساز SSD این سیستم و ساختار کلی آن است که به واقع از یک معماری ویژه‌ای استفاده می‌کند. این ویژگی که محتواها با سرعتی بسیار بالا استریم شوند، به بازیسازان این امکان را می‌دهد تا محیط‌هایی پرعمق و پرجزئیات‌تر خلق کنند، و این موضوع اصولا دیدگاه‌ها را از اینکه محتوا چگونه استریم شود به کلی دگرگون می‌کند. این موضوع آن‌قدر تاثیر گذار است که تیم مهندسان ما بخشی از کدهای موتور آنریل 5 را مشخصا با در نظر گرفتن معماری SSD و واحد سخت‌افزاری I/O Unit کنسول پلی‌استیشن 5 بازنویسی کردند.

لازم به ذکر است که مارک سرنی به عنوان معمار ارشد سخت‌افزاری PS4 و PS5، از سال ۲۰۱۹ وعده داده بود که کنسول بعدی پلی‌استیشن از نوع بسیار سفارشی‌سازی شده و ویژه‌ای از حافظه SSD استفاده می‌کند، موضوعی که سرانجام در پرزنتیشن و معرفی مشخصات سخت‌افزاری PS5 تشریح شد. کنسول بازی خانگی PlayStation 5 در اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.