نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 08 مهر 1399
ساعت 15:00

فقط 802 گیگابایت از حافظه SSD داخلی Xbox Series X در دسترس است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بر اساس یک گزارش جدید، سیستم‌عامل و فایل‌های سیستمی Xbox Series X حدود 200 گیگابایت از فضای 1 ترابایتی حافظه SSD کنسول را اشغال می‌کند.

یکی از مهم‌ترین تحولات درباره کنسول‌های بازی نسل آینده، به استفاده از حافظه‌های بسیار پرسرعت SSD به جای حافظه‌های HDD مربوط است. این موضوع گرچه در نگاه اول واقعا جذاب است، ولی باید توجه داشت که هزینه تهیه SSD پرسرعت بسیار گران‌تر از HDD است و این خصوصا با فاش شدن قیمت 220 دلاری حافظه expansion کنسول‌های بعدی ایکس‌باکس بیشتر مشخص شد. از آنجایی که انتظار می‌رود حجم دیتای بازی‌های نسل بعدی نیز بیشتر شود، نقش حافظه داخلی کنسول‌های نسل بعد بیش از هر زمان دیگر پررنگ به نظر می‌رسد.

در ارتباط با کنسول‌های جدید، مایکروسافت تاکنون حافظه یک ترابایتی Xbox Series X و 500 گیگابایتی Xbox Series S و همچنین سونی نیز حافظه 825 گیگابایتی PS5 را تایید کرده است. با توجه به انتشار چندین پیش نمایش Hands On از کنسول‌های ایکس‌باکس توسط رسانه‌های مختلف، حالا اطلاعات بیشتری نیز از این پلتفرم‌ها منتشر شده است. در ارتباط با حافظه داخلی، در پیش نمایش اخیر IGN فاش شده که از حافظه یک ترابایتی Xbox Series X تنها 802 گیگابایت قابل استفاده توسط کاربر است و حدود 200 گیگابایت از این حافظه، از قبل توسط سیستم‌عامل و دیگر فایل‌های سیستمی اشغال شده است. در ادامه، به این موضوع نیز اشاره شده که کارت‌های اکسپنشن یک ترابایتی این کنسول‌ها نیز به میزان920 گیگابایت فضای خالی ارائه می‌کنند.

در هر صورت 200 گیگابایت برای سیستم عامل و فایل‌های سیستمی حجم بسیار بالایی است، و با توجه به تشابه نرم‌افزاری سیستم‌های Xbox Series X و Xbox Series S باید دید که کنسول ارزان‌قیمت نسل نهمی ایکس‌باکس با 512 گیگابایت حافظه اعلام شده، چه میزان فضای قابل استفاده در اختیار بازیکنان می‌گذارد.

کنسول‌های Xbox Series X و Xbox Series S در روز 10 نوامبر (20 آبان) به صورت رسمی وارد بازار می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.