نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 21 آبان 1399
ساعت 12:00

در صورت وجود درخواست های کافی، پشتیبانی 1440p به PS5 اضافه می شود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ صحبت‌های اخیر یکی از مدیران ارشد پلی‌استیشن نشان می‌دهد که در صورت وجود درخواست‌های کافی، پشتیبانی از رزولوشن تصویر 1440p به PS5 اضافه می‌شود.

همزمان با انتشار مطلب PS5 FAQ در وبلاگ پلی‌استیشن، به تعداد زیادی از ابهامات پیرامون این کنسول پاسخ داده شده که در یکی از مهم‌ترین این موارد، سونی فاش کرده که پلی‌استیشن 5 از کدام مشخصات خروجی‌های تصویر پشتیبانی می‌کند. تا پیش از این بسیاری امیدوار بودند که کنسول، از خروجی برای مانیتورهای 1440p هم پشتیبانی کند که البته درنهایت این طور نشد و این کنسول، صرفا از خروجی‌های استاندارد مبتنی بر تلویزیون پشتیبانی خواهد کرد.

پیرامون این موضوع، اخیرا فاش شده که مصاحبه جدید Hideaki Nishino نائب رئیس شرکت Sony Interactive Entertainment به این مبحث هم اشاره داشته و باعث می‌شود که دارندگان مانیتورهای 1440p نیز امیدوار شوند. او در صحبت های تازه خود گفته که PS5 از آنجایی از رزولوشن 1440p پشتیبانی نمی‌کند که سونی تمرکز کامل تیم طراحی خود را روی نمایشگرهای خانگی و تلویزیون گذاشته است. هرچند به گفته نیشینو، شرکت ممکن است در این رابطه تجدیدنظر کرده و پشتیبانی از 1440p را هم به PS5 اضافه کند، که این هم بستگی مستقیمی به این دارد که آیا تقاضای کافی برای چنین پشتیبانی وجود خواهد داشت یا خیر.

باید توجه داشت که رزولوشن 1440p عمدتا در بازار مانیتور مطرح هستند و درحال حاضر، بازیکنان زیادی از چنین مانیتورهایی برای تجربه بازی‌ها و حتی بازی های کنسولی استفاده می‌کنند. با در نظر گرفتن این موضوع جای تعجبی نخواهد داشت که با بیشتر شدن درخواست‌ها، سونی درنهایت چنین پشتیبانی را به PS5 اضافه کند.

کنسول‌های بازی PlayStation 5 با قیمت 500 دلار و PlayStation 5 Digital Edition با قیمت 400 دلار، ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی در روز 12 نوامبر (22 آبان) و در بازارهای بقیه نقاط دنیا نیز در روز 19 نوامبر (29 آبان) عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.