نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 25 آذر 1399
ساعت 09:00

عذرخواهی سازنده Cyberpunk 2077 از بازیکنان PS4 و Xbox One

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت CD Projekt RED از بازیکنان PS4 و Xbox One بازی Cyberpunk 2077 عذرخواهی، و وعده رفع مشکلات، و همچنین بازپرداخت هزینه خرید را داد.

عرضه پر ماجرای بازی شدیدا موردانتظار Cyberpunk 2077، علیرغم عملکرد خیره‌کننده در زمینه فروش حتی تا هفته‌ها بعد نیز حاشیه‌های زیادی خواهد داشت. به صورت کلی، عرضه این بازی روی پلتفرم پی‌سی عمدتا با واکنش‌های مثبت مواجه بود اما در دنیای کنسول‌ها، وضعیت به شکلی کاملا متفاوت بوده است. درواقع نسخه کنسولی این بازی، در نسل هشتم و حتی از طریق backward compatibility در کنسول‌های نسل نهمی، از نظر تجربه کاربری تبدیل به فاجعه شده و در خبرها بود که بسیاری از بازیکنان PS4 و Xbox One تصمیم به پس دادن بازی گرفتند. به علاوه این مشکلات حتی باعث سقوط ارزش سهام شرکت نیز شده بود.

نسخه اجرایی بازی روی کنسول‌ها، هرگز کیفیت آنچه که در تریلرها و خبرهای رسمی وعده داده می‌شد را نداشت و مشکلات فنی آزاردهنده به صورت کامل تجربه مناسب بازی را مختل کرده است. پیرامون اعتراضات گسترده بازیکنان کنسول به این بازی، CD Projekt RED اخیرا در یک پست رسمی اقدام به عذرخواهی از بازیکنان PS4 و Xbox One به خاطر نمایش ندادن ویدیوهای اجرای بازی در این دو کنسول تا پیش از لانچ بازی کرده است. گفتنی است که تقریبا همه تریلرها و تیزرهای گرافیکی تا پیش از عرضه بازی، براساس نسخه پی‌سی بود و منتقدان و تحلیلگران زیادی به خاطر نمایش ندادن نسخه کنسولی بازی به شکلی مطلوب و درست از شرکت انتقاد کرده بودند. شرکت همچنین وعده داده که بازیکنان این پلتفرم‌ها، در صورتی که کمی بیشتر صبر کنند درنهایت شاهد رفع همه مشکلات خواهند بود، با این حال این امکان را نیز فراهم کرده که در صورت عدم رضایت امکان پس دادن بازی و مرجوع کردن هزینه به خریداران نیز فراهم می‌شود.

در رابطه با رفع مشکلات، CD Projekt گفته که اولین آپدیت بزرگ که با محوریت رفع مشکلات و آدرس دهی به گزارش‌های فنی مختلف است، در ژانویه 2021 (یک ماه دیگر) و آپدیت دوم نیز در ماه بعد از آن یعنی فوریه عرضه می‌شود. به گفته شرکت، این دو آپدیت اکثر مشکلات فعلی بازی را برطرف می‌کنند. سازندگان همچنین به بازیکنان PC نیز وعده دادند که بروزرسانی‌های مشابهی برای این نسخه از بازی نیز در دسترس قرار می‌گیرد. پیرامون نحوه بازپرداخت هزینه و پس دادن بازی، CD Projekt گفته که این کار از طریق خرده‌فروشی‌های محل خرید برای نسخه‌های فیزیکی و پشتیبانی فروشگاه‌های PSN و Xbox Live برای نسخه‌های دیجیتالی انجام می‌گیرد. شرکت همچنین گفته که در صورتی که بازیکنان از این روش‌ها موفق به مرجوع کردن بازی نشدند، می‌توانند تا 21 دسامبر (1 دی) مستقیما با پشتیبانی CD Projekt RED ارتباط برقرار کنند.

بازی Cyberpunk 2077 درحال حاضر برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، گوگل استیدیا و پی‌سی در دسترس قرار دارد. این بازی از طریق Backward Compatibility در کنسول‌های نسل نهمی نیز اجرا می‌شود، با این حال ورژن مخصوص نسل نهمی بازی قرار است در سال 2021 منتشر شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.