نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 24 آذر 1399
ساعت 18:00

ظاهرا EA تصاحب Codemasters را با مبلغ 1٫2 میلیارد دلار نهایی کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گزارش جدید فاش می‌کند که کمپانی EA با یک پیشنهاد 1٫2 میلیارد دلاری، موفق به تصاحب شرکت Codemasters شده است.

رسانه Sky News اخیرا فاش کرده که کمپانی الکترونیک آرتز، مایل به تصاحب شرکت بازی‌سازی Codemasters با پیشنهادی حدود یک میلیارد دلاری است. گفتنی است که این خبر در حالی اعلام می‌شود، که مدتی پیش در خبرها به مذاکرات Take-Two Interactive با کدمسترز برای تصاحب این بازی‌ساز بریتانیایی و سازنده سری بازی‌های ریسینگ Dirt، F1 و Project Cars نیز اشاره شده بود. در این گزارش اشاره شده که پیشنهاد الکترونیک آرتز برای این تصاحب، بالاتر از مبلغی است که قبلا Take-Two Interactive براساس آن به توافق رسیده بود، و به نظر این پیشنهاد جدید با استقبال کدمسترز نیز مواجه شده است.

براساس گزارش قبلی پیرامون تصاحب توسط تیک تو، از رقم 725 میلیون پوند/969 میلیارد دلار برای این تصاحب صحبت شده بود؛ حال اینکه جدیدترین گزارش که به تازگی نیز منتشر شده نشان می‌دهد که EA عملا با پیشنهادی نزدیک به 1٫2 میلیارد دلار در این رقابت پیروز شده است. با در نظر گرفتن انتشار بیانیه از جانب هر دو شرکت EA و Codemasters، انتظار می‌رود که فرایند تصاحب در سه ماهه اول سال 2021 و با رقم 7٫98 دلار به ازای هر سهم نهایی شود.

پیرامون تایید این گزارش و پذیرش پیشنهاد EA، گرهارد فلورین رئيس شرکت کدمسترز نیز گفته که آن‌ها نسبت به این تصاحب نظر مثبتی دارند و معتقد هستند که این کار آینده روشن و بهتری را برای Codemasters به دنبال خواهد داشت. به گفته فلورین، پیوستن به EA به معنای ساخت بازی‌های بزرگ‌تر و سرویس‌دهی بهتر توسط تیم‌های بازی‌سازی آن‌هاست.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.