نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 30 آذر 1399
ساعت 12:00

عصبانیت سازندگان Cyberpunk 2077 از کادر مدیریتی CD Projekt

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک گزارش غیررسمی فاش می‌کند که برخی از بازیسازان Cyberpunk 2077 عصبانیت خود را نسبت به تصمیمات کادر مدیریتی CD Projekt ابراز کرده‌اند.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، حواشی و جنجال‌ها پیرامون عرضه بازی شدیدا موردانتظار Cyberpunk 2077 همچنان ادامه پیدا کرده است. پیرامون این بازی که خصوصا نسخه‌های کنسولی آن با مشکلات فنی گسترده مواجه هستند و بازیکنان زیادی گزارش کرش شدن و بیرون آمدن ناگهانی بازی در قسمت‌های مختلف گیم‌پلی را می‌دهند، هم سونی و هم مایکروسافت اخیرا پذیرفتند که امکان مرجوع کردن و بازپرداخت کامل هزینه را هم به خریداران نسخه‌های دیجیتال فراهم می‌کنند. این مشکلات، از طرفی ضربه بزرگی به اعتبار کمپانی CD Projekt RED نیز بود و جدای از اعتراف به پنهان‌کاری پیرامون مشکلات نسخه کنسول‌ها، شرکت تا قبل از عرضه مرتبا از وضعیت عالی بازی در کنسول‌ها خبر می‌داد. پیرامون این کمپین تبلیغاتی گمراه کننده، جیسون شرایر خبرنگار شناخته شده صنعت گیم از بلومبرگ، اخیرا ادعا کرده که حتی بازیسازان و عوامل ساخت بازی نیز عصبانیت خودشان را به تصمیمات مدیریتی ابراز کردند.

این گزارش البته به صورت غیررسمی است و به این ترتیب باید به عنوان شایعه درنظر گرفته شود، ولی با توجه به پیشینه نقل‌کننده آن، می‌توان فرض را بر درستی آن گذاشت. در این رابطه شرایر گفته که در یکی از جلسات داخلی شرکت، تعدادی از بازیسازان عصبانیت شدیدی را نسبت به مدیران و تصمیمات مدیریتی ابراز کردند. در این رابطه برای مثال یکی از کارمندان خطاب به مدیران پرسیده که چرا در اوایل سال (ژانویه 2020) آن‌ها به صورت عمومی اعلام کرده بودند که سایبرپانک 2077 درحال حاضر کامل شده و قابل بازی است؟ آن هم درحالی که به صورت واضح این بازی با تکمیل فاصله زیادی داشت. در هر صورت شرایر گفته که در پایان این جلسه جمع‌بندی به اینجا رسید که بازی به وقت بیشتری احتیاج داشته و تاریخ‌های معین شده غیرمنطقی بودند.

همان‌طور که اشاره شد، این یک گزارش غیررسمی از یک جلسه غیرعلنی است و ممکن است ادعای شرایر درست هم نباشد، با این حال با توجه به شرایط فعلی و زیان هنگفت شرکت به خاطر عرضه یک بازی ناآماده، می‌توان حدس زد که دعواهای داخلی در CD Projekt جریان داشته باشد. در حالی که نسخه پلی‌استیشن 4 بازی درحال حاضر از فروشگاه PSN حذف شده و هم سونی و هم مایکروسافت شرایط مرجوعی را فراهم کردند، این شرایط البته موقتی است و سازندگان وعده عرضه دو آپدیت بزرگ و تعدادی آپدیت کوچک را برای بهینه‌سازی و پایدار شدن نسخه‌های کنسولی دادند. تاریخ انتشار آپدیت بزرگ اول در اولین ماه سال 2021 یعنی ژانویه و آپدیت بزرگ دوم هم برای ماه بعدی آن یعنی فوریه تعیین شده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.