نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 15 خرداد 1402
ساعت 11:00

مایکروسافت خارج کردن اکتیویژن از بریتانیا را مد نظر قرار می دهد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در فرایند تایید شدن نهایی خرید 69 میلیارد دلاری اکتیویوژن-بلیزارد توسط نهادهای کنترل رقابت در جهان، نهاد کنترل رقابت بازار بریتانیا CMA تاکنون تنها مرجعی بوده که رای به رد شدن قرارداد داده است. درباره این پرونده، تاکنون ده‌ها نهاد مشابه از کشورها و مناطق مختلف (از جمله اتحادیه اروپا) رای به تایید نهایی دادند، اما CMA علیرغم اشاره به اینکه این خریداری احتمالا ضرری متوجه بازار رقابت در بخش گیمینگ نمی‌کند، به دلیل ضرر رساندن در بازار نوپا و در حال رشد بازی کردن به روش استریمی مانع از تایید معامله در بریتانیا شده است.

با توجه به مقیاس بزرگی که این معامله دارد، مایکروسافت و اکتیویژن-بلیزارد به سرعت به این رای واکنش نشان داده و خبر از دنبال کردن پرونده و اعتراض به این رای دادند. علیرغم این واکنش، این احتمال نیز کاملا ممکن است که اعتراض درنهایت به سود مایکروسافت نباشد و تغییری در رای اولیه ایجاد نشود. در این ارتباط، اخیرا رسانه بلومبرگ گزارشی منتشر کرده که فاش می‌کند مایکروسافت، گزینه خارج کردن کامل فعالیت‌های Activision Blizzard از بازار بریتانیا را مد نظر قرار می‌دهد. گفتنی است که قبلا هم اشاراتی مشابه وجود داشت و برای مثال ساتیا نادلا رئیس مایکروسافت، در مصاحبه‌ای برای رد کردن آن تمایلی نشان نداده بود.

بلومبرگ در ادامه گزارش تازه، به این موضوع اشاره کرده که Brad Smith مدیرعامل مایکروسافت، به زودی با Jeremy Hunt وزیر خزانه‌داری بریتانیا ملاقات خواهد کرد تا نارضایتی شرکت از رد شدن معامله توسط CMA را منتقل کند. گفته شده که جلسات تجدید نظر مربوط به اعتراض مایکروسافت به رای CMA در اوایل مردادماه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.