نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 03 تیر 1402
ساعت 09:00

مایکروسافت به شکست در جنگ کنسول ها اعتراف کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در جریان طولانی و پرحاشیه خریداری کمپانی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، مدتی پیش اعلام شد که کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) رسما درخواست توقف موقت این فرایند خرید را در دادگاهی در آمریکا ثبت کرده است. پیرامون این پرونده، مایکروسافت نیز پرونده دفاع خودش را به دادگاه ارائه کرده که در آن، بخش های جالبی از جمله «اعتراف به شکست جنگ کنسول‌ها» در مقابل رقبا وجود دارد. در این رابطه، مایکروسافت در این بخش از پرونده دفاع خود چنین گفته است:

ایکس‌باکس جنگ کنسول‌ها را باخته، و رقبای آن خودشان را در موقعیتی قرار دادند که بر سلطه این بازار ادامه می‌دهند... کنسول ایکس‌باکس، به صورت پیوسته خود را در جایگاه سوم فروش و پشت سر پلی‌استیشن و نینتندو می‌بیند. در سال 2021، سهم ایکس‌باکس در این بازار 16 درصد بود، حال اینکه نینتندو و پلی‌استیشن به ترتیب سهم‌های [حذف] و [حذف] درصدی داشته‌اند.

به همین ترتیب در رابطه با سهم کنسول‌ها در زمینه درآمدزایی نیز با توجه به میزان استفاده بازیکنان (بر مبنای نصب)، ایکس‌باکس با اختلاف و تنها داشتن 21 درصد از این بازار پشت سر پلی‌استیشن و نینتندو قرار دارد که به ترتیب هر کدام سهم [حذف] و [حذف] درصدی داشته‌اند.

در ادامه این دفاعیه، مایکروسافت اشاره کرده از آنجایی که نمی‌تواند در بحث فروش سخت‌افزاری درآمدزایی کند، امیدوار است این اختلاف را از طریق درآمدزایی بیشتر در بخش فروش بازی و لوازم جانبی جبران کند. نکته مهم پیرامون پرونده جدید FTC علیه این معامله، موضوع زمانی نیز هست و مایکروسافت تمایل دارد تا پیش از روز 18 جولای آن را خاتمه دهد. این روز با توجه به قرارداد اولیه شرکت با اکتیویژن بلیزارد، موعد نهایی برای تکمیل قرارداد نیز هست و درصورتی که نهایی‌سازی تا آن زمان با موفقیت انجام نشود، جریمه‌هایی برای مایکروسافت تعیین شده و قرارداد بایستی مجددا مورد مذاکره قرار بگیرد.

در طرف دیگر یعنی پرونده FTC نیز نکته جالبی مورد اشاره قرار گرفته و اشاره شده که کارهای مایکروسافت پس از خرید قبلی شرکت ZeniMax/Bethesda، شواهد کافی هستند که نشان می‌دهد بایستی با خرید Activision Blizzard مخالفت شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.