نویسنده: FariD چهارشنبه، 09 تیر 1395
ساعت 11:57

اطمینان اندرو هاوس از بازی های first party

4 از 5

در جریان رویداد «روز سرمایه گذار سونی» که هم اکنون در توکیو در حال برگزاری است، از آقای اندرو هاوس رییس کمپانی سرگرمی های تعاملی سونی سوال شد که آیا PS4 در نهایت به پیک خود رسیده یا نه. همچنین درباره انتظارات از بازی های first party در طی سال مالی جاری سوال شد.

آقای هاوس خاطرنشان کرد که جواب این که PS4 به پیک خود رسیده یا نه دشوار است، اساساً بخاطر این که وقتی به گذشته نگاه می کنیم می بینیم که پیک نرم افزاری و پیک سخت افزاری معمولاً هم زمان رخ نمی دهند بلکه پیک نرم افزاری یک سال پس از پیک سخت افزاری اتفاق میفتد.

طبق گفته آقای هاوس، هدف آن ها برای PS4 این است که همین سرعت حرکت را تا سال مالی 2017 یا 2018 (یعنی تا فروردین 1396 یا 1397) حفظ کنند. این کنسول شاید الان به پیک خود نزدیک باشد، اما آقای هاوس بر این باور است که هنوز حاشیه های بیشتری برای بهبود و افزایش کارآیی آن وجود دارد.

آقای هاوس همچنین عنوان کرد که این شرکت سال مالی خیلی خوبی را برای بازی های first party خود (یعنی بازی های تحت توسعه شرکت های زیرمجموعه خود سونی) انتظار دارد. بازی هایی که در E3 2016 رونمایی شدند شامل بازی هایی برای هم 2016 و هم 2017 بود و به همین دلیل هم اکنون زمان مناسبی است که سونی نسبت به صف بازی های first party خود اطمینان داشته باشد.

آقای هاوس در پاسخ به سوالی دیگر، بیان کرد که شرکت سونی در گذشته در مورد آنچه که به پیش بینی های درآمدی مربوط می شد خیلی محافظه کار بود؛ چرا که آن ها مجبور بودند تاثیرات احتمالی بازار تلفن های همراه بر تجارتشان را مد نظر قرار دهند و این موضوع ترسیم یک چشم انداز دقیق را مشکل می ساخت.

کنسول PS4 اکنون سومین سال زندگی خود را طی می کند و سرعت حرکتش کماکان در حال زیاد شدن است؛ لذا شرکت سونی اکنون مطمئن تر است و احساس می کند که تجارت و بازارش هم به ثبات بیشتری دست پیدا کرده است.

در ورای همه این ها، رییس این شرکت خاطرنشان کرد که سهم خریدهای شبکه ای نسبت به گذشته پررنگ تر و بیشتر شده است. الگوی این خریدها با آنچه که در عصر PS3 دیده می شد متفاوت است، چرا که سرویس PlayStation Plus سود بسیار پایداری را ایجاد می نماید. این واقعیت که چشم انداز مالی به وضعیتی با محافظه کاری کمتر تبدیل شده است هم مؤید همین موضوع است.

FariD | اخبار | 29/06/2016
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.