نویسنده: FariD پنج شنبه، 09 دی 1395
ساعت 10:29

کنسول PS4 قابل هک شد

5 از 5

هکر معروف PS3 به نام Mathieulh اخیرا در شبکه توییتر پیشنهاد کرد که یک کنسول PS4 Pro از بین آن هایی که هنوز دارای سیستم عامل نسخه 3.70 هستند بخرید و آن را آپدیت نکنید.

وقتی که از او در مورد جزئیات بیشتر سوال شد او گفت که «هر چیزی پایین تر از نسخه 4.06 خوب است».

این بیانیه چیزی که چند هفته پیش آشکار شد را تایید می کند: این که جیلبریک PS4 برای نسخه 4.01 اخیراً توسط سونی در نسخه 4.06 برطرف و غیرممکن شده است. به عبارت دیگر هر PS4 که نهایتاً نسخه 4.05 سیستم عامل داشته باشد به طور بالقوه قابل جیلبریک شدن می باشد.

دلیل آن که Mathieulh توصیه می کند که الان یک PS4 Pro بخریم این است که مدل های جدید PS4 Pro در بازار هم اکنون تا حد زیادی گارانتی شده که با نسخه 3.7 منتشر شده باشند. سیستم عامل نسخه 3.70 به خودی خود احتمالاً چیز خاصی ندارد غیر این که اولاً پایینتر از نسخه 4.06 است و ثانیاً اگر هدفتان استفاده از کنسول جیلبریک شده است، قاعدتاً همیشه می خواهید که بر روی پایینترین نسخه موجود باقی بمانید. یادآوری می شود که کنسول های جدید اسلیم PS4 هم با سیستم عامل 3.55 عرضه می شوند و لذا آن ها هم باید برای این منظور مناسب باشند. 

کی منتظر انتشار جیلبریک نسخه 4.05 کنسول PS4 باشیم؟

هنوز هیچ هکری خبر از هیچ انتشاری برای جیلبریک 4.05 کنسول PS4 نداده است. همه چیزی که الان می دانیم این است که هکرهای مورد اعتماد گوناگونی که سابقه هک PS3/PS4 را داشته اند ظاهراً توانسته اند به این جیلبریک دسترسی پیدا کنند.

به خصوص Mathieulh علیرغم حضور و مشارکت فعالش درهک PS3 به ندرت اسمش را در ارتباط با هرگونه انتشاری در گذشته دیده است. یکی از نویسنده های دنیای بازی چندین مرتبه این موضوع را با Mathieulh در میان گذاشته و به این نتیجه رسیده که او از جمله هکرهایی است که به این جمله اعتقاد دارد: «با هر چقدر در هک قدرتمندتر باشی، مسئولیتت در عدم انتشار نسخه های هک شده بیشتر است»؛ هکرها می توانند از کار خود لذت ببرند ولی نباید یافته های خود را به اشتراک بگذارند چرا که برخی افراد همواره از آن ها برای نقض قانون کپی رایت سوء استفاده خواهند کرد و این مسئولیتش در نهایت متوجه هکر است. شاید همگان با این دیدگاه موافق نباشند اما Mathieulh از دوران PSP بر این عقیده استوار بوده است، مگر آن که جدیداً نظرش را عوض کرده باشد! بالشخصه خودم با این دیدگاه موافق ترم که «اگر قرار نیست چیزی را با دیگران به اشتراک بگذاری، پس حتی درباره اش صحبت هم نکن!»

Mathieulh همانند تصمیمات قبلی اش تایید کرده است که دوست ندارد هیچ مشارکتی در هک PS4 داشته باشد. با این حال با توجه به افزایش خبرهای حاکی از دسترسی به جیلبریک PS4 در نسخه 4.05 توسط هکرهای متعدد، این اعلامیه هم شاید امید را در بین افرادی که منتظر جیلبریک شدن PS4 هستند زنده کند.

به هر حال اگر علاقه ای نسبت به اجرای بازی ها با کد باز بر روی کنسول PS4 خود دارید، بهتر است که این برنامه را دنبال کنید: یا یک کنسول PS4 دیگر با سیستم عامل نسخه پایین تهیه کنید یا کنسول دوم را به روز نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که کنسول کنونی تان بر روی سیستم عامل پایینی باقی بماند (بهترین راه هم برای این کارجدا کردن کنسول تان از شبکه می باشد).

FariD | اخبار | 29/12/2016
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.