نویسنده: م.حافظ شنبه، 06 خرداد 1396
ساعت 11:12

عنوان ماجراجوئی معمایی Rime عرضه شد

5 از 5

چند سالی از زمان رونمایی بازی Rime می‌گذرد تا اینکه بالاخره این بازی دیروز مورخ 26 می 2017 (5 خرداد 1396) در سراسر دنیا برای پلتفرم های PlayStation 4, Xbox One و Microsoft Windows منتشر شد.

به همین مناسبت استودیوی TequilaWorks تریلر لانچ (زمان عرضه) این عنوان را منتشر کرده که می‌توانید در ادامه متن مشاهده کنید.

این تریلر، جزیره ای آرام و دلنواز را نمایش می‌دهد که گیمر باید در این بازی به بررسی و اکتشاف در آن بپردازد. همچنین در این تریلر به معماها، مخلوقات، و محیط هایی که گیمر در این بازی با آنها رو به رو خواهد شد، نگاهی اجمالی انداخته شده است. همچنین صدای موسیقی ویولن آرامش بخشی که پخش می‌شود، حس زیبایی ایجاد می‌کند.

در ساخت و طراحی بازی Rime از بازیهای بسیار متفاوت و همچنین هنرهای زیادی الهام گرفته شده است. طبق گفته های سازنده آن، این بازی از داستان هایی شبیه The Little Prince (فیلمی از Studio Ghibli که در سال 2015 عرضه شد) و همچنین نقاشی های آقای  Joaquin Sorolla تأثیر پذیرفته است.

عنوان Rime از دیروز مورخ 26 می 2017 (5 خرداد 1396) برای پلتفرم های PlayStation 4, Xbox One و Microsoft Windows با قیمتی معادل 30 دلار در دسترس قرار گرفته است. بعلاوه ورژن Nintendo Switch این بازی نیز قرار است در پاییز امسال ارائه گردد اما هنوز تاریخ دقیقی برای آن تعیین نشده است.

Rime از نوع بازیهای ماجراجوئی و معمایی در مد تک نفره است. این بازی در کل نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرده با این وجود انتقاداتی هم بر آن وارد شده است. در GameSpot به Rime امتیاز 6 از 10 داده شده و آقای Oscar Dayus (منتقد) این بازی را از لحاظ دنیای جذاب و هنر زیبای آن تحسین کرده است اما از لحاظ معماهای ناامید کننده و داستان گیج کننده اش نقد کرده است. ایشان در مورد این عنوان اظهار داشته:

«ویژگی هنری بازی Rime انکارناپذیر است اما وقتی آن را با بازیهایی چون Shadow of the Colossus و Journey که از آنها الهام گرفته، مقایسه می‌کنیم، چندان عالی نیست.»

م.حافظ | اخبار | 27/05/2017

ویدئو

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.