نویسنده: فرشاد جمعه، 21 مهر 1396
ساعت 13:43

نسخه رایانه شخصی بازی Middle-earth: Shadow Of War در کمتر از 24 ساعت کرک شد

0 از 5

مکانیزم DRM بازی Middle-earth: Shadow of War تنها پس از 24 ساعت شکسته شد

بازی Middle-earth: Shadow of War در روز سه‌شنبه عرضه شد و در کمتر از 24 ساعت خبر شکسته شدن مکانیزم DRM نسخه رایانه شخصی آن به گوش رسید. این بازی از قفل «دنوو» (Denuvo) برای رایانه‌های شخصی استفاده می‌نمود.

سیستم ضد تقلب دنوو و نظایر آن، جهت جلوگیری از سرقت در بازی‌ها بکار می‌روند. در مقایسه‌ای که سایت یوروگیمر صورت داده است، شکسته شدن سیستم DRM بازی Mass Effect: Andromeda پس از 10 روز صورت گرفت، این در حالی است که بازی Resident Evil 7 پس از گذشت یک هفته از زمان عرضه با چنین پدیده‌ای روبرو شد.

دنوو همچنین برای بازی‌هایی نظیر Batman: Arkham Knight ،Mad Max ،Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و Rise of the Tomb Raider نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

چنین چیزی در حالی روی می‌دهد که در سال 2016، گروه کرکر چینی 3DM اعلام نمود قفل‌های جلوگیری از سرقت بازی‌های رایانه‌های شخصی، تا سال 2018 چنان پیشرفتی خواهند کرد که عملاً مانع از کرک شدن بازی‌ها خواهند شد اما اگر رویدادهای اخیر را کنار هم بگذاریم، بنظر می‌رسد تا به امروز چنین پیشرفتی حاصل نشده است.

DRM یک موضوغ بحث برانگیز در صنعت بازیسازی است. ناشر بازی Assassin's Creed یعنی شرکت یوبی‌سافت اعتراف نمود که DRM قابلیت جلوگیری از سرقت بازی‌ها را ندارد. این در حالی است که سازنده بازی Witcher یعنی «سی دی پروژکت رد» (CD Projekt Red) هیچگونه قفل DRM را برای نسخه رایانه شخصی بازی خود استفاده ننمود چراکه فکر می‌کرد مکانیزم آن بدترین چیز در صنعت بازیسازی است.

بازی Shadow of War هم اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

فرشاد | اخبار | 13/10/2017
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.