نویسنده: احسان ناخدا چهارشنبه، 26 مهر 1396
ساعت 13:07

استودیو Visceral Games بسته شد

0 از 5

استودیو سازنده Dead Space تعطیل خواهد شد و ساخت Star Wars به استودیو دیگری منتقل می‌شود

چندی پیش کمپانی Electronic Arts یک خبر مهم درباره یکی از قدیمی‌ترین استودیوهای خود به اشتراک گذاشت. طبق اعلام EA, استودیو Visceral Games که مسئولیت ساخت بازی‌هایی نظیر Dead Space را بر عهده داشته است، تعطیل خواهد شد. Visceral Games قرار بود با همکاری امی هنیگ (کارگردان Uncharted) یک بازی تک‌نفره از دنیای Star Wars بسازند ولی با تعطیل شدن این استودیو، وظیفه ساخت این عنوان به یکی دیگر از استودیوهای کمپانی EA سپرده شد.

آقای پاتریک سودرلند (Patrick Soderlund)، معاون اجرایی استودیوهای EA در این رابطه گفت:

استودیو Visceral مشغول ساخت یک بازی اکشن-ماجراجویی با محوریت دنیای Star Wars بود. در حالت فعلی، این عنوان یک بازیه داستان محورِ ماجراجوییِ خطی است. در طول مراحل ساخت بازی، ما کانسپت‌های مختلف را همراه با گیمرها تست کردیم و نظرات آن‌ها را درباره چگونگی بازی گوش دادیم و با دقت تغییرات بازار را زیرنظر گرفتیم. واضح است که اگر می‌خوستیم یک بازی‌ای را در اختیار بازیکنان قرار دهیم که قرار است از آن لذت ببرند و مدت زیادی آن‌ها را سرگرم کند، باید محور طراحی و دیزاین بازی را تغییر می‌دادیم.

پروژه Star Wars استودیو ویسرال گیمز در حال حاضر توسط EA Vancouver ساخته خواهد شد. سودرلند در ادامه گفت:

این اتفاق باعث می‌شود تا جلوه‌های بصری بازی و اصالت دنیای Star Wars حفظ شود و بر ارائه یک داستان هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده از دنیای Star Wars تمرکز کنیم. نکته مهم قضیه این است که ما بازی را به منظور جذب مخاطبان بیشتر، به یک تجربه گسترده‌تر و کامل‌تر تبدیل کردیم. همینطور با تکیه بر قابلیت‌های موتور فراست‌بایت و بازطراحی المان‌های اصلی بازی، موفق شدیم که یک ماجراجویی عمیق‌ و نفس‌گیر را به منظور اکتشاف در دنیای Star Wars برای بازیکنان فراهم کنیم.

با این حال، سودرلند در ادامه تایید کرد که EA استودیو ویسرال گیمز را تعطیل خواهد کرد؛ اما این موضوع بدین معنی نیست که تمامی اعضای این استودیو اخراج خواهند شد. کمپانی EA تا حد امکان کارکنان ویسرال را به دیگر استودیوهای EA منتقل کرده تا بر روی پروژه‌های مختلف کار کنند. اما با این حال Visceral Games برای همیشه به کار خود پایان داد.

این استودیو در اوایل کار خود با نام EA's Redwood Shores شناخته می‌شد، ولی پس از انتشار اولین نسخه از Dead Space در سال 2008، این استودیو در سال 2009 نام خود را به Visceral تغییر داد. لازم است به این موضوع اشاره کنیم که Glen Schofield و Michael Condrey مدتی بعد این استودیو ترک کردند و در شرکت اکتیویژن مشغول به کار شدند. این دو نفر در حال حاضر جزو افراد اصلی استودیو Sledgehammer به حساب می‌آیند و در ساخت Call of Duty: WWII نقش مهمی بر عهده داشته‌اند.

پروژه Star Wars این استودیو قرار بود در سال مالی 2019 (از آوریل 2018 تا مارچ 2019) روانه بازار شود. با این حال سودرلند گفت: " ما به دنبال یک زمان مناسب برای انتشار بازی هستیم که در آینده آن را اعلام خواهیم کرد." همچنین او در ادامه افزود: " ما در ماه‌های آینده اطلاعاتی از تاریخ انتشار و برنامه‌های مختلفمان درباره نسخه جدید Star Wars با شما به اشتراک خواهیم گذاشت."

بازی Star Wars استودیو ویسرال گیمز قرار بود توسط یکی از افراد کلیدی استودیو ناتی‌داگ یعنی خانم Amy Hening ساخته شود. او سال گذشته در خبری اعلام کرد که این بازی ممکن است شباهت‌هایی به Uncharted داشته باشد ولی از ویژگی‌های خاص خود را هم دارد. حالا با انتشار این خبر اعلام شد که امی هنیگ دیگر نقشی در ساخت این پروژه ندارد و کمپانی EA به دنبال مذاکره با او درباره حرکت بعدیش است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.