نویسنده: پدرام پورامامعلی جمعه، 05 آبان 1396
ساعت 21:43

خالق PUBG از حال و هوای زندگی‌اش پس از موفقیت این عنوان صحبت می‌کند

0 از 5

برندن گرین می‌گوید که دیگر لازم نیست نگران این باشد که وعده‌ی غذایی بعدیش را از کجا بیاورد

 PUBG در ماه مارس (اسفند) با استفاده از قابلیت Early Access (قابلیتی که در آن بازی‌هایی که هنوز مراحل ساختشان تمام نشده برای عرضه به بازیکنان ارائه می‌شوند) بر روی شبکه‌ی استیم قرار گرفت و در مدت کوتاهی توانست به پر مخاطب‌ترین بازی تبدیل شود. در حالیکه بازی هنوز تکمیل نشده، این عنوان ۳۰ دلاری که شباهت‌هایی با دنیای Hunger Games دارد، موفق به فروش ۱۳ میلیون نسخه کپی شده است و این عدد همچنان در حال افزایش است. با ورود نسخه‌ی مخصوص Xbox One تا اواخر سال جدید، فروش بازی روندی صعودی خود را حفظ خواهد کرد. موفقیت عظیم بازی قطعا تاثیر بسزایی بر زندگی شخصی برندن گرین خالق بازی ملقب به Playerunknown گذاشته است. موقعیت مالی وی اکنون به خوبی تضمین شده است اما او درآمدی که از بازی کسب کرده است را صرف کارهای عجیب غریب مانند خرید ابرماشین‌‌ها و عمارت‌های مختلف نکرده است. گرین در رویداد PAX Aus به گیمسپات گفت زندگی‌اش تغییر خاصی نکرده است.

به گفته‌ی گرین، بزرگترین تغییر برای او این است که در حال حاضر در هتل‌ها زندگی می‌کند چون او مجبور است که برای تبلیغ بازی به نقاط مختلف جهان سفر کند. برای مثال، گرین چند روز پیش برای رویداد TwitchCon در کالیفرنیا بود اما در حال حاضر برای رویداد PAX Aus با هواپیما به ملبورن استرالیا آمده است اگرچه بخش بزرگی از زندگی روزمره‌اش در حال حاضر بدون تغییر باقی مانده است جز اینکه هرازچندگاهی عینک دودی‌ها زیبا میخرد و غذاهای مختلف را تست می‌کند.

گرین در این رابطه گفت:

در حال حاضر زندگی راحتی دارم و لازم نیست نگران این باشم که وعده‌ی غذایی بعدیم را از کجا تهیه کنم. دخترم دیگر لازم نیست که نگران باشد اکنون دیگر می‌توانم هرروز مایحتاج زندگی‌اش را تامین کنم. زندگی خودم آنقدرها هم تغییر نکرده است. همان لباس‌های قبلی‌ام را می‌پوشم. به جاهای مختلفی نمیروم و ولخرجی نمیکنم. یک کلکسیون زیبا از عینک‌های مارک Prada جمع‌آوری کرده‌ام. به غیر از آن برای خودم ولخرجی نمیکنم. شاید بعضی اوقات برای غذا خوردن به رستوران‌های با کیفیت بروم. جدا از اینها زندگی‌ام تغییر نکرده است. اکنون بیشتر مسافرت می‌کنم، فقط همین.

اکنون گرین فقط از PUBG درآمد ندارد بلکه بازی H1Z1 نیز برای اینکه بتواند از مد بتل رویال که ابداع گرین است استفاده کند، مبلغی را به عنوان حق لایسنس به وی می‌پردازد. که این خود یک منبع درآمد دیگر برای آقای گرین به شمار می‌رود.

گرین همچنین در مصاحبه‌اش ذکر کرد از داشتن تیمی که میتواند به آنها اعتماد کند بسیار خوشحال است. با اینکه که دیگر همه‌روزه درگیر مسائل توسعه‌ی بازی نیست، اما هنوز هم عنوان کارگردان بازی را به یدک می‌کشد و درباره‌ی آینده‌ی بازی تصمیمات کلیدی اتخاذ می‌کند. گریت در این رابطه گفت:

من بسیار خوش‌شانسم که یک تیم عالی دارم. من می‌دانم که آنها نیز در این موفقیت سهم دارند. آنها افراد بسیار باهوشی هستند و محال است که روند توسعه‌ی و پشتیبانی از بازی با مشکل مواجه شود. این باعث می‌شود که من آسوده باشم. من از روش کاریمان آگاه هستم.

او همچنین به طور کلی راجب مسئولیتی که نسبت به PUBG دارد سخن گفت. گرین می‌گوید که استودیوی Bluehole هرگز پیش‌بینی نمی‌کرد که بازی تا این حد بزرگ شود. به گفته‌ی گرین همه‌ی اعضای Bluehole از موفقیت بازی شوکه شده بودند. تعداد کاربران فعال بازی سر به فلک کشیده است. اخیرا ۲ میلیون نفر بر روی استیم همزمان مشغول انجام این بازی بودند. این رقم فراتر از آن چیزی است که بازیهای CS: GO و Dota 2 به آن دست یافته بودند. 

وقتی ما از رکورد یک میلیون عبور کردیم، همه تعجب کرده بودند. فکر میکردیم که رقیب مستقیممان H1Z1 باشد. تصور ما این بود که ۱۰۰ الی ۱۵۰هزار بازیکن همزمان می‌تواند برایمان بسیار خوب باشد. وقتی که اول از CS:GO و سپس از Dota 2 عبور کردیم، شرایط غیر قابل توصیفی داشتیم. ما فقط قصد داشتیم یک بازی خوب بسازیم.

موفقیت بزرگ و سریع PUBG توسعه‌ی این عنوان را هم تحت تاثیر قرار داده است. همانند بسیاری از بازیهای بزرگ، همیشه گروهی از بازیکنان وجود دارد که با تغییراتی که سازندگان در بازی ایجاد می‌کنند موافق نیستند و PUBG نیز از این قاعده مستثنی نیست.

گرین درباره‌ی این موضوع هم توضیح داد: 

بخاطر تعداد زیاد بازیکنان‌، بعضی از کارها اکنون سخت‌تر شده‌اند. شما باید نسبت به اینهمه بازیکن نگران باشید و به آنها توجه کنید. اگر ۱۰ یا ۱۶ هزار مخاطب همزمان داشتیم شرایط با الان خیلی متفاوت میشد. این برای ما یک چالش محسوب می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.