حذف قابلیت پرداخت درون برنامهای بازی Star Wars Battlefront 2 تاثیر چشمگیری بر روی سهام الکترونیک آرتز داشته است
قابلیت «پرداخت درون برنامهای» (Microtransaction) و جعبههای لوت، دو مدل تجاری جدید هستند که اخیراً درصد استفاده از آنها توسط سازندگان و ناشرین مختلف، افزایش یافته است، به همین دلیل اعتراضات زیادی نسبت به حضور آنها در بازیهای ویدویی صورت گرفته است و کشورها و موسسات مختلف، اقدام به محکوم نمودن آنها کردهاند؛ وجود چنین نارضایتی شرکت الکترونیک آرتز را وادار کرد تا در روز عرضهی بازی Star Wars Battlefront 2 اقدام به غیرفعال نمودن قابلیت پرداخت درون برنامهای این عنوان نماید اما مجموع این حوادث منجر به سقوط سهام این شرکت شد و در نتیجه، آنها 3 میلیارد دلار از دست دادند.
بررسی سهام الکترونیک آرتز از آغاز ماه تا به امروز، حاکی از کاهش 8.5 درصدی ارزش سهام آنها است و مشخصاً، بازار واکنش منفی نسبت به رویدادهای اخیر بازی Star Wars Battlefront 2 نشان داده است، میتوان دو عامل زیر را علت چنین واکنشی دانست:
- سرمایهگذاران از غیرفعال کردن قابلیت پرداخت درون برنامهای بازی Battlefront 2 راضی نیستند.
- سرمایهگذاران نگرانند که غیرفعال کردن قابلیت پرداخت درون برنامهای در بازی Battlefront 2، بر روی سایر بازیهای الکترونیک آرتز هم تاثیر گذار باشد.
کاهش ارزش سهام الکترونیک آرتز در حالی روی میدهد که این شرکت در گزارشی اعلام کرده بود که انتظار ندارد حذف قابلیت پرداخت درون برنامهای در بازی Battlefront 2، تاثیری بر روی پیشبینیهای آنها پیرامون سال مالی 2018 داشته باشد.
نظرات