نویسنده: فرشاد یکشنبه، 12 آذر 1396
ساعت 19:00

یورگنسن: مشکلات جعبه‌های لوت منجر به تغییر استراتژی الکترونیک آرتز نمی‌شود

5 از 5

بلیک یورگنسن: مشکلات جعبه‌های لوت بازی Star Wars Battlefront 2 منجر به تغییر استراتژی الکترونیک آرتز نمی‌شود

«بلیک یورگنسن» (Blake Jorgensen) به عنوان مدیر ارشد مالی شرکت الکترونیک آرتز اخیراً جزئیاتی را در مورد مشکلات جعبه‌های لوت و «پرداخت‌های درون برنامه‌ای» (Microtransactions) بازی Star Wars Battlefront 2 ارائه کرده است.

به گفته یورگنسن، شرکت الکترونیک آرتز در زمان تست بتای بازی Star Wars Battlefront 2 متوجه برخی مشکلات آن شد اما سازندگان، بدنبال پایان دادن سریع‌تر مراحل ساخت بودند و تست‌های مختلفی را جهت بررسی همه چیز، مخصوصاً عملکرد سرور بازی، صورت دادند؛ برخی از این تست‌ها مربوط به پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌شدند اما به اندازه‌ای کافی نبودند که سازندگان را متوجه واکنش منفی بازیکنان نمایند. یورگنسن در ادامه افزود که الکترونیک آرتز از رویداد پیش آمده، درس بزرگی گرفته است؛ به گفته او، گوش دادن به نظر طرفداران مهم است و زمانی که در مراحل ساخت یک بازی، مشکلی پیش نیاید و به نظر طرفداران هم گوش داده نشود، با مشکل روبرو خواهند شد.

براساس اعلام یورگنسن، از دید الکترونیک آرتز، فرصت بسیار خوبی نصیب آن‌ها شده است که به اصلاح Battlefront 2 بپردازند. حذف پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی Battlefront 2 بدین دلیل انجام شد که بازیکنان نگران مکانیزم Pay-to-Win بودند؛ در واقع چندین دسته گیمر در یک عنوان حضور دارند؛ برخی از بازیکنان وقت زیادی دارند اما پولی ندارند و برخی دیگر، پول بیشتری نسبت به زمان دارند؛ هدف قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای، ایجاد تعادل میان این دو گروه است. شرکت الکترونیک آرتز در تلاش است تا با بررسی اطلاعات، راهی را برای سرگرم کردن طولانی مدت گیمرها در بازی‌های ویدیویی بیابد، تا فارغ از بحث حضور یا عدم حضور قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای، همه از آن‌ها لذت ببرند.

بازی Star Wars Battlefront 2

یورگنسن معتقد است معامله‌ای که در آن، بازیکنان با پرداخت 60 دلار، بازی را دریافت خواهند کرد که برای 2 تا 3 سال، آن‌ها را سرگرم می‌کند، معامله خوبی است؛ از دید او هیچ تجربه دیگری نمی‌تواند چنین سرگرمی را برای بازیکنان فراهم کند.

الکترونیک آرتز در حال حاضر تصمیم نگرفته است که قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای، چه زمانی به بازی Battlefront 2 بازگردد، چراکه آن‌ها در حال بررسی نحوه اجرای بازی از سوی بازیکنان هستند تا بفهمند حضور این قابلیت، در کدام حالت آن، قابل توجه‌تر خواهد بود؛ به گفته یورگنسن چیزی که برای آن‌ها اهمیت دارد، گوش دادن به بازیکنان و طراحی رویدادها و سرویس‌هایی است که آن‌ها را برای مدت زمان طولانی به اجرای این بازی تشویق کنند.

همچنین متوجه شدیم که در زمان پیش‌بینی سود شرکت الکترونیک آرتز، آن‌ها سود حاصل از پرداخت‌های درون برنامه‌ای را در نظر نگرفته‌اند؛ به همین دلیل این شرکت مدتی پیش اعلام نمود که حذف قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای Star Wars Battlefront 2، تاثیری بر روی درآمد آن‌ها ندارد.

از یورگنسن در مورد احتمال حضور قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای جهت کار با آیتم‌های سفارشی سازی سوال پرسیده شد و او توضیحات داد که الکترونیک آرتز همکاری نزدیکی با Disney و Lucasfilm دارد و تمام تمرکز آن‌ها بر روی حفظ چهارچوب دنیای Star Wars معطوف شده است؛ پرداخت‌های درون برنامه‌ای جهت کار با آیتم‌های سفارشی سازی، می‌تواند دنیای بازی را از این چهارچوب خارج کند، به عنوان مثال، بازیکنان دوست ندارند Darth Vader را در ردا و لباسی سفید و صورتی ببینند؛ با این وجود، باز هم احتمال حضور پرداخت‌های درون برنامه‌ای مرتبط با آیتم‌های سفارشی سازی وجود دارد؛ الکترونیک آرتز و Lucasfilm در حال بررسی همه احتمالات هستند.

بازی Star Wars Battlefront 2

براساس اعلام یورگنسن، الکترونیک آرتز قصد دریافت پولی بابت بسته‌های الحاقی بازی Battlefront 2 ندارد، چراکه آن‌ها دوست دارند بیشترین افراد ممکن، در کنار یکدیگر به اجرای این بازی بپردازند؛ بنابراین آن‌ها کلیه بسته‌های الحاقی این بازی را بصورت رایگان ارائه خواهند کرد و از مدل تجاری دیگری، مشکلات اقتصادی بوجود آمده را برطرف خواهند کرد.

یورگنسن در نهایت اعلام کرد که استراتژی آن‌ها پیرامون عرضه بسته‌های الحاقی و پرداخت‌های درون برنامه‌ای تغییر نکرده است؛ الکترونیک آرتز بدنبال قرار دادن بازیکنان در کنار یکدیگر و تشویق آن‌ها به اجرای بازی‌ها از طریق محتوا و رویدادهای جدید است؛ این شرکت اعتقاد دارد که در بازی‌های ورزشی خود، به چنین رویکردی دست یافته است و در تلاش خواهد بود تا با ارائه مدل تجاری مناسب، به اهداف خود در سایر بازی‌ها هم دست یابد.

فرشاد | اخبار | 03/12/2017
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.