نویسنده: آرمین صیامی زاده چهارشنبه، 09 اسفند 1396
ساعت 14:13

ESRB برچسب "خرید‌های درون‌‌برنامه‌ای" را به سیستم خود اضافه خواهد کرد

5 از 5

برچسب جدیدی تحت عنوان In-Game Purchases (خرید‌های داخل بازی) به سیستم رده‌بندی سنی ESRB اضافه خواهد شد

این برچسب برای هر نوع خرید‌ درون برنامه‌ای اعم از مراحل اضافی، لباس و آیتم‌های خاص نظیر آیتم پک، لوت باکس و جوایز نامعلوم، موسیقی، سکه و واحد‌های ارزی مجازی و حتی سیزن‌پس، هزینه‌های اشتراک (مثل اشتراک ماهیانه‌ی بازی‌های نقش آفرینی انلاین کلان) و حذف تبلیغات در بازی‌های مجانی اعمال خواهد شد.

رئیس ESRB، خانم Patricia Vance، در این باره اذعان داشت:

صنعت بازی روزبه‌روز در حال رشد است و ESRB نیز همزمان با آن رشد می‌کند. هدف ما این‌است که والدین را مجهز به آخرین ابزار لازم برای تشخیص بازی درست برای فرزندانشان بکنیم.

والدین از این پس از وجود خرید‌های درون برنامه‌ای آگاه خواهند شد، همچنین ما تلاش خواهیم کرد تا آنان را به کنترلی که روی محتوای قابل خرید دارند آگاه کنیم.

خانم Vance دلیل عدم تمایز بین لوت‌باکس ها و محتوای قابل خرید دیگر را عدم آگاهی والدین از اصطلاح لوت باکس دانست و اعلام کرد:

والدین نیاز به اطلاعات ساده دارند. ما نباید آنان را با جزئیات اضافه گیج کنیم. این اطلاعات باید ساده، صریح و دقیق باشند، چون طبق تحقیقات ما والدین فرق زیادی بین این مکانیک‌های مختلف نمی‌گذارند.

به گفته‌ی ایشان، با این‌که ESRB لوت باکس‌هارا جزو قمار دسته‌بندی نمی‌کند اما این جریان را با دقت دنبال خواهد کرد و در صورت نیاز، قوانین جدیدی را در این مورد تصویب خواهد کرد.

این اقدام ESRB در واکنش به درخواست های مکرر افراد و نهاد‌های مختلف مثل سناتور آمریکایی، Maggie Hassan و قانون مجازات خریداران بازی‌های دارای لوت باکس زیر 21 سال در برخی از ایالات آمریکا بود.

 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.