نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 24 ارديبهشت 1397
ساعت 08:15

پلاتینیوم گیمز از یک بازی اکشن جدید صحبت می کند

0 از 5

پلاتینیوم گیمز، به تازگی خبر از ساخت دو بازی جدید داده که یکی از آن‌ها یک بازی اکشن کاملا جدید خواهد بود.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پلاتینیوم گیمز، استودیو سازنده عناوینی چون سری Bayonetta و بازی انحصاری ایکس‌باکس لغو شده Scalebound، به تازگی وعده معرفی یک بازی جدید اکشن را داده است. در جریان مصاحبه‌ای در رویداد Bitsummit، آتسوشی اینابا رئیس استودیو PlatinumGames اشاره کرده که آن‌ها در حال حاضر مشغول کار روی چند پروژه، از جمله Bayonetta 3 و یک بازی کاملا جدید دیگر در ژانر اکشن هستند.

او در این مصاحبه، بازی جدید را بسیار ویژه معرفی کرد که «توانایی دگرگون کردن ژانر بازی‌های اکشن» را خواهد داشت. با این حال، آن طور که از شواهد پیدا است و با توجه به صحبت‌های اینابا که هنوز خیلی‌ها در خود پلاتینیوم گیمز هم از بازی بی خبر هستند، این بازی معرفی نشده هنوز در مراحل اولیه ساخت قرار دارد.

پلاتینیوم گیمز به عنوان یکی از توسعه‌دهندگان خوش‌نام صنعت گیم شناخته می‌شود، و پیش از این آثار تحسین‌شده دیگری همچون Metal Gear Rising: Revengeance و Nier: Automata را نیز از این استودیو شاهد بودیم. همچنین علاوه بر Bayonetta 3 و تعدادی بازی فاش نشده دیگر، این استودیو در ساخت چند بازی مثل Lost Order و Re: Link برای عرضه روی پلتفرم موبایل و پلی‌استیشن 4 نیز همکاری کرده است.

در اوایل همین سال میلادی اینابا در مصاحبه‌ای گفته بود که پلاتینیوم، برنامه‌ریزی برای ساخت بازی‌های بیشتر را شروع کرده است.

ما این کمپانی را با این ایده تاسیس کردیم که «هر کسی بتواند در ساخت بازی موثر باشد» و تحت همین فلسفه، ما در طول یک سال گذشته حدود ۷۰ طرح برای بازی‌های جدید توسط افراد مختلف داشتیم. به این ترتیب سال ۲۰۱۷ برای ما سال سبک و سنگین کردن طرح‌های خوبی بود که از کارمندان گرفیتم، و این که می‌توانیم روی کدام طرح‌ها تمرکز کنیم. این پروسه حالا به جایی رسیده که ما برای دو طرح به قطعیت رسیدیم و تمرکز ما روی آن‌ها خواهد بود.

اینابا همچنین در این باره صحبت کرده بود که برخی بازی‌های پلاتینیوم، از بودجه خیلی بالا یا خیلی پایین برخوردار نیستند و کمپانی چیزی بین این را به آن‌ها تخصیص داده است.

ما نمی‌توانیم یک بازی AAA با هزینه بیش از ۱۰ میلیون دلار بسازیم، چون به عنوان یک توسعه‌دهنده و استودیو مستقل عملا چنین بودجه‌هایی نداریم. با این حال این قصد را هم نداریم که مثل یک تیم بازی‌سازی ایندی با تعداد کمی کارمند برای ساخت یک بازی باشیم. پس همان طور که می‌بینید ما یک مسیر وسط را طی می‌کنیم. اینکه تیمی حدود ۲۰ نفره مشغول ساخت یک بازی باشند، به نظر هنوز جوابگو خواهد بود.

جدیدترین بازی پلاتینیوم گیمز، بازی Nier: Automata بود که برای دو پلتفرم PS4 و PC عرضه شد، که در برخی فهرست‌های سال ۲۰۱۷ نیز به عنوان یکی از بازی‌های برتر معرفی گردید. در نقد و بررسی متفاوت Nier: Automata در بازی‌مگ، این بازی به خاطر داستان، فضاسازی، شخصیت‌پردازی، تنوع و مبارزات مورد تحسین واقع شد.

پلاتینیوم گیمز در آستانه E3 2018، خبرهایی درباره دو بازی جدید داده است. یکی از این دو بازی همان طور که  اشاره شد Bayonetta 3 خواهد بود و درباره بازی دوم، همان طور که اشاره شد گرچه بازی در مراحل اولیه ساخت قرار دارد، ولی این احتمال نیز هست که خبرهای بیشتری از آن در رویداد E3 2018 به اشتراک گذاشته شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.