نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 23 ارديبهشت 1397
ساعت 10:00

به گفته یک تحلیلگر Halo 6 و Gears of War 5 در نسل هشتم عرضه خواهند شد

5 از 5

مایکل پکتر تحلیلگر صنعت گیم، پیش‌بینی کرده که مایکروسافت Halo 6 را امسال و Gears of War 5 را در سال بعد عرضه خواهد کرد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در حالی که شاید بسیاری از طرفداران، به بازی‌های کنونی که برای پلتفرم‌هایشان معرفی شده قانع شده‌اند، همیشه برخی دیگر نیز هستند که دست به آینده‌نگری زده و سعی می‌کنند با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف، درباره بازی‌های آینده پیش بینی کنند. یکی از این افراد، تحلیلگر شناخته شده صنعت گیم یعنی مایکل پکتر است که اخیرا، گفته که معتقد است بازی‌های Halo 6 و Gears of War 5 قرار نیست در نسل بعد، بلکه برای نسل کنونی، و همین پلتفرم ایکس‌باکس وان عرضه شوند.

این تحلیلگر Wedbush که با GamingBolt مصاحبه کرده است، معتقد است که مایکروسافت، به این زودی‌ها کنسول جانشین ایکس‌باکس وان را عرضه نخواهد کرد و به این ترتیب، عناوین مهم و اصلی این پلتفرم مثل Halo 6 و Gears of War 5 هم برای نسل کنونی عرضه خواهند شد. او در این زمینه گفته است:

فکر می‌کنم ایکس‌باکس ۲، یا هر آنچه که نام کنسول نسل بعدی مایکروسافت باشد، یک کنسولی است که تا سال ۲۰۲۰ عرضه نخواهد شد. پس واقعا اگر تا آن زمان یک «هیلو» و «گیرز آو وار» جدید عرضه نشود، برای من جای تعجب خواهد داشت.

به شکل طبیعی خبر عرضه بازی‌های جدید، از این سری‌های محبوب برای طرفداران جذاب است. خصوصا با در نظر گرفتن کمبود عناوین انحصاری مایکروسافت در مقایسه با سونی، عرضه احتمالی Halo 6 و Gears of War 5 برای ایکس‌باکس وان، خبر خوشحال‌کننده‌ای برای دارندگان این کنسول است. پکتر درباره زمان عرضه این دو نیز اظهار نظر کرده، و گفته که به نظر می‌رسد یکی از این دو بازی زودتر از دیگری عرضه شود. به گفته این تحلیلگر:

اگر بخواهم شرط‌بندی کنم، مایکروسافت Halo جدید را امسال و Gears of War بعدی را در سال آینده عرضه می‌کند. در این باره این کمپانی سکوت پیشه کرده ولی فکر می‌کنم تا دو سال بعد، هر دو سری شاهد عرضه بازی‌های جدید خواهند بود.

پکتر در ادامه تحلیل خود، عنصر عرضه زودتر و احتمالی ایکس‌باکس بعدی را هم در نظر گرفته است. به گفته این مفسر Wedbush Securities:

اگر من درباره سال عرضه ایکس باکس بعدی اشتباه کنم، در آن صورت فکر می‌کنم که یکی از این دو بازی به عنوان بازی زمان عرضه برای کنسول نسل بعد باشد. البته این کاملا هم انحصاری نسل بعد نیست؛ یعنی چیزی شبیه به کاری که نینتندو با Breath of the Wild کرد و آن را، هم برای Wii U و هم نینتندو سوییچ عرضه کرد.

از این نظر، شاید پکتر در یک مورد درست بگوید؛ مایکروسافت پس از عرضه دو کنسول ایکس‌باکس وان اس و وان ایکس، نوسازی سخت‌افزاری در این نسل انجام داده است. این شرکت حالا وعده‌ها و قول‌های زیادی در رابطه با تمرکز بیشتر روی بازی‌های انحصاری داده و اعلام کرده که برنامه‌های ویژه‌ای برای کنفرانس اختصاصی خود در E3 2018 دارد. باید دید که آیا در کنفرانس امسال، این کمپانی اطلاعات جدیدی از حداقل یکی از این دو بازی به اشتراک می‌گذارد یا خیر.

کنفرانس مایکروسافت در E3 2018 قرار است یک روز زودتر از مراسم رسمی E3، یعنی در روز یکشنبه ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) و در ساعت ۰۰:۳۰ بامداد به وقت ایران شروع شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.