نویسنده: مهدی افتخاری یکشنبه، 06 خرداد 1397
ساعت 20:30

کارگردان سابق Dragon Age می‌گوید دنیای Inquisition پوچ بود

0 از 5

به گفته مایک لیدلا، کارگردان سابق سری Dragon Age، دنیای آخرین نسخه در این فرنچایز کمی بی جان بود.

شاید به یاد داشته باشید که حدود هفت ماه پیش کارگردان سری Dragon age یعنی مایک لیدلا، اعلام کرد که از شرکت Bioware جدا شده است. در مصاحبه اخیر خود با Eurogamer، او راجع به تمام بازی‌هایی که تا به حال به روی آن‌ها کار کرده بود صحبت کرد، از جمله Dragon Age Inquisition.

آخرین نسخه در این سری محبوب که در ماه نوامبر سال 2014 به بازار عرضه شد، موفقیت چشمگیری را به دنبال داشت و چندین جایزه را از آن خود کرد. طولی نکشید که این عنوان تبدیل به موفق‌ترین بازی Bioware شد. اما چند ماه بعد که رقیبش یعنی Witcher 3: Wild Hunt منتشر شد، ایرادهای بازی از جمله دنیای خالی آن بیشتر به چشم آمد. حال مایک لیدلا اعتراف می‌کند که دوست داشت به دنیای Inquisition جزئیات بیشتری بدهد و مانند Witcher 3، کوئست‌های جانبی عمیق‌تر و پیچیده‌تری درست کند.

ما متوجه شدیم که دنیای بازی کمی پوچ و بی جان بود.

اینکه Witcher 3 کوئست‌های پرجزئیات با داستان‌های عمیق را در اینطور دنیایی به این خوبی پیاده سازی کرد تا روند بازی را در تعادل نگه دارد خیلی دوست داشتم، بهتر از آن اینکه بازیکنان هم این را دوست داشتند و از کار شرکت سازنده راضی بودند. در حالی که بازی ما دو قسمت داشت: قسمت اول داستان اصلی بازی بود و قسمت دوم فعالیت‌های جانبی که شما می‌توانستید در دنیای بازی انجام دهید، که باز هم می‌گویم، نویسندگان ما منطقه‌های مختلف بازی را به همراه کوئست‌های داخلش به خوبی طراحی کردند. اما هیچکدام از این کوئست‌های جانبی به اندازه به عقب برگرداندن زمان و نجات لیلییانا(یکی از شخصیت‌های بازی) هیجان نداشتند. حالت سینمایی داستان اصلی بازی بیشتر بود و این ناهماهنگی بین این دو بخش باعث شد که بازی کمی نامطلوب شود. اگر بتوانم زمان را عقب برگردانم و بازی را دوباره درست کنم، مطمئنا از Witcher 3 درس می‌گیرم و با دید بهتری کارم را انجام می‌دهم.

Mike-Laidlaw's-Opinion-On-Inquisition-P1

لیدلا همچنین به قسمت حذف شده از بازی که در نسخه دمو در PAX Prime 2013 نمایش داده شد اشاره کرد.

واقعا نارحت هستم که مجبور شدیم قابلیت‌هایی که در PAX Prime 2013 در آن نسخه دمو به نمایش گذاشتیم را از بازی حذف کنیم، اما بازی سازی همین است. ما بایستی برای پنج کنسول یک بازی را درست می‌کردیم و دو کنسول قدیمی‌تر از آن‌های دیگر بودند. واقعا ایده‌های خوبی در سر داشتیم اما به اندازه کافی به آن‌ها رسیدگی نشده بود.

طبق گزارشات، نسخه بعدی عنوان Dragon Age در حال ساخت است. در حال حاضر تمرکز تیم روی عنوان Anthem است که در مارس 2019 منتشر خواهد شد. اما به نظر می‌رسد که برای ساخت Dragon Age تعداد افراد تیم افزایش یابد. احتمال دارد که نسخه بعدی بازی هم مانند Inquisition برای دو نسل متفاوت عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.