نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 01 تیر 1397
ساعت 08:00

براساس یک بررسی نقشه Assassin’s Creed Odyssey چند برابر بزرگ‌تر از Origins است

5 از 5

براساس یک تحلیل انجام شده، ابعاد نقشه و دنیای بازی Odyssey چند برابر بزرگ‌تر از بازی Assassin’s Creed Origins است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یکی از سورپرایزهای یوبی‌سافت در کنفرانس خبری خودش در E3 2018، رونمایی همراه با تریلر از بازی Assassin’s Creed Odyssey بود؛ بازی که حالا این سری را وارد مرحله جدیدی می‌کند و بیش از هر زمان دیگر در آن شاهد المان‌های ژانر نقش‌آفرینی خواهیم بود. با توجه به نمایش‌ها از بازی، طرفداران و تحلیلگران از زمان معرفی تاکنون مشغول انجام مقایسه‌هایی میان بازی جدید و بازی Assassin’s Creed Origins بوده‌اند و بسیاری، میزان تشابهات را بسیار بالا می‌دانند. در هرصورت حتی با وجود تشابهات بالا، باید درنظر گرفت که بازی اوریجینز حاصل یک دوره استراحت موقت برای این سری بود و پس از آمدن نیز بایستی استانداردهای پایه برای عناوین بعدی را از خودش به جای می‌گذاشت. گذشته از تشابهات، به تازگی تحلیلی منتشر شده که براساس آن به یکی از تفاوت‌های بزرگ این دو بازی می‌پردازد؛ اینکه نقشه دنیای بازی Odyssey حدود ۲٫۵ برابر بزرگ‌تر از نقشه «کشور مصر» در بازی Origins خواهد بود.

در تحلیل ویدیویی جدید که در یوتیوب منتشر شده است، نقشه‌های برخی از مهم‌ترین عناوین این سری از بازی اول تا بازی Odyssey با یکدیگر مقایسه می‌شوند. ما در این ویدیو شاهد هستیم که درحالی که مقیاس پهناوری در بازی اول Assasin’s Creed، در حدود ۰٫۱۳km² بوده، در هر کدام از بازی‌های بعدی نقشه‌های شهرها به تناسب گسترش بازی، پهناورتر می‌شوند. این ویدیو که اولین بار توسط کانال Dimitras Galatas منتشر شده، نشان می‌دهد که نقشه بازی Assassin’s Creed Odyssey به بزرگی ۱۳۰km² خواهد بود که به شکل قابل‌توجهی بزرگ‌تر از نقشه Assassin’s Creed Origins با ۸۰km² است. شما در ادامه می‌توانید این ویدیو مقایسه را تماشا کنید:

یک نکته که درباره مقایسه باید در نظر گرفت این است که تفاوت ماهیتی زیادی در لوکیشن‌های نقشه‌های این دو بازی اخیر سری وجود دارد. در حالی که نقشه Origins شامل بخش بزرگی از کشور مصر بود و عمدتا از خشکی تشکیل می‌شد، ما در حجم زیادی از نقشه یونان در بازی Odyssey، شاهد بخش‌های آبی و درواقع دریای اژه هستیم. درواقع نقشه در بازی Odyssey قابل مقایسه با نقشه بازی IV Black Flag است که به دلیل ماهیت سفر و مبارزات دریایی با کشتی، دریای کارائیب بخش بزرگی از نقشه آن بازی را تشکیل می‌داد. Odyssey نیز مثل همان بازی از بخش‌های بزرگی از دریاهای قابل پیمایش و جزایر مختلف تشکیل شده است که برای نمونه یکی از این جزایر، جزیره میکونوس بود که در تریلر گیم‌پلی بازی شاهد بودیم.

نکته دیگر درمورد نقشه‌ها این است که یوبی‌سافت تاکنون به شکل رسمی ابعاد دنیا و نقشه بازی Odyssey را اعلام نکرده و تحلیلگر سازنده این ویدیو، سایز نقشه را براساس بررسی‌ها از خود این بازی محاسبه کرده است. با در نظر گرفتن این حقیقت و گرچه به نظر می‌رسد که محاسبات این کانال یوتیوبی درست هم باشد، ولی باید تا زمان تایید رسمی ابعاد بازی جدید توسط یوبی‌سافت، به این گزارش با کمی تردید نگاه کرد. به هر ترتیب تمامی بازی‌های این سری، نسخه به نسخه از نظر ابعاد نقشه بزرگ تر می‌شدند و اصلا جای تعجبی ندارد که ابعاد نقشه بازی Odyssey هم چند برابر بزرگ‌تر از بازی قبلی یعنی Origins باشد.

در دیگر خبرها پیرامون این بازی، اخیرا گزارش‌هایی وجود داشت که یوبی‌سافت همچنان برگشتن به سیکل عرضه سالانه برای این سری را رد کرده بود. به گفته یوبی‌سافت اینکه Odyssey یک سال بعد از Origins عرضه می‌شود حاصل یک اتفاق بوده و نمی‌تواند نشان‌دهنده سالیانه شدن دوباره سری باشد. چون بازی Odyssey توسط استودیو یوبی‌سافت کبک و بلافاصله بعد از پایان بازی Syndicate ساخته می‌شده و با گذشت سه سال از توسعه آن، Odyssey  بالاخره در سال جاری میلادی آماده عرضه شده است.

Assassin’s Creed Origins همان طور که اشاره شد حاصل یک دوره استراحت برای این سری بود که یوبی سافت هرسال، یک نسخه جدید از آن عرضه می‌کرد. حاصل این استراحت نیز در نهایت بازی تحسین شده اوریجینز بود که درمجموع در جلب نظر مثبت منتقدین و طرفداران موفق ظاهر شد. این بازی در نقد و بررسی اختصاصی بازی‌مگ نیز امتیاز ۸٫۱ از ۱۰ را دریافت کرده است. بازی جدید Assassin's Creed: Odyssey هم قرار است در 5 اکتبر 2018 (16 مهر ۹۷) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.