نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 04 تیر 1397
ساعت 08:45

هدف بایوور در ساخت Anthem بالابردن ارزش تکرار بازی است

0 از 5

بایوور در صحبت‌های جدیدی، از اهمیت بالای محتواهای پس از پایان در بازی Anthem گفته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در کنفرانس خبری امسال EA در E3 2018، بایوور نمایش‌ها و اطلاعات جدیدی از بازی نقش‌آفرینی و تماما آنلاین خود یعنی Anthem به اشتراک گذاشت و به عقیده بسیاری، یکی از بهترین نمایش‌های امسال E3 نیز متعلق به همین بازی بود و طرفداران زیادی را در انتظار عرضه بازی در سال آینده میلادی گذاشته است. با توجه به این موضوع، اخیرا سازندگان بازی اعلام کردند که Anthem در همان زمان عرضه، شامل محتواهای مخصوص پایان بازی نیز خواهد بود؛ محتواهایی که از دید بایوور «بسیار مهم» تلقی می‌شوند.

صحبت‌های جدید اخیرا توسط بن اسکات، طراح ارشد این بازی در بایوور مطرح شده است و او در این رابطه، اطلاعات بیشتری نیز پیرامون محتواهای پس از پایان بازی Anthem در اختیار گذاشته است. به گفته اسکات، محتواهای پس از پایان بازی، فعالیت‌هایی با عنوان «Strongholds» هستند که با وعده سازندگان، محتواهای پس از پایان Anthem حتی «در روز پس از عرضه بازی» نیز برای بایوور بسیار مهم خواهد بود. او در این زمینه ادامه داد که «تشویق بازیکنان به بازی کردن مجدد» هدف اصلی بایوور از محتواهای پایان بازی است. او همچنین قول داده که سازندگان همکاری و حضور نزدیکی با جامعه‌های طرفداری داشته باشند تا سرویس‌هایی بهتر و مورد توجه آن‌ها را تولید کنند.

بن اسکات که طراح ارشد محتواهای پس از پایان Strongholds نیز هست، جزئیاتی نیز درباره این فعالیت‌ها بیان کرد و اینکه بازیکنان درنهایت به چه شکل قادر به دسترسی به محتواهای Strongholds هستند. او در این زمینه گفت:

محتواهای پایان بازی در واقع باید تا جایی که امکان دارد برای همه طرفداران در دسترس باشد، ولی طبیعتا این به معنای آن هم نیست که تحت عنوان «دسترسی آسان» کار خیلی ساده و بدون چالش باشد.

او در ادامه صحبت‌ها، در جایی به این موضوع اشاره کرده که استودیو در طراحی محتواهای پس از پایان سعی کرده به «المان‌هایی مشخصا چالش‌برانگیز، هیجان‌انگیز، با پاداش‌های خوب و درنهایت با دسترسی‌پذیری آسان» توجه کند. همچنین او این وعده را داده که این فعالیت‌ها تا جای ممکن «مبتنی بر سیستم نخبه‌گرایی» نباشد و درنهایت به بازیکنان اچیومنت، مهارت و توانایی‌های مختلف به عنوان پاداش بدهد.

محتواهای پس از پایان، یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها خصوصا در میان بازی‌های تماما انلاین است و چالش همیشگی سازندگان، ایجاد تعادل میان پاداش‌های تکمیل این فعالیت‌ها و مدیریت انتظارات طرفداران در زمینه پراکنده شدن مناسب گیرها و تجهیزات بسیار با ارزش در بین جامعه بازیکنان است. این موضوعی است که خصوصا در بازی‌هایی نظیر Destiny نیز بعد از عرضه DLCهایی با محوریت محتواهای پس از پایان بازی هم مطرح بود. به هر شکل، این بازی به خاطر یکی از مهم‌ترین المان‌های خود یعنی لباس‌های Javelin، که امکانات زیادی هم در بخش سفارشی‌سازی های خود دارند رقابت بزرگی را برای به دست آوردن تجهیزات و ارتقاهای لازم میان بازیکنان ایجاد خواهند کرد. در هر صورت توجه زیاد بایوور به موضوع محتواهای پس از پایان برای Anthem خبر خوبی برای طرفداران خواهد بود و باید دید که این استودیو، چگونه می‌تواند انتظارات بازیکنان را برآورده کند.

بازی Anthem در جریان رویداد E3 2018 شاهد نمایش چند تریلر از جمله یک گیم‌پلی تریلر نیز بود. به علاوه اطلاعات بیشتری نیز از این بازی منتشر شده بود که می‌توانید آن‌ها را در بازی‌مگ مطالعه کنید. این بازی قرار است در ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ (۳ اسفند ۹۷) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.