نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 19 تیر 1397
ساعت 09:00

بازی Days Gone از یک دنیای زنده و پویا برخوردار است

5 از 5

استودیو Bend قصد دارد با بازی Days Gone یک دنیای آخرالزمانی پویا و زنده را شبیه‌سازی کند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یکی از عناوین پربحث و انحصاری سونی، بازی جهان-باز زامبی‌محور و آخرالزمانی Days Gone است که پس از یک سال تاخیر، قرار است در اوایل سال آینده میلادی عرضه شود. به این بازی گرچه از همان ابتدا با نوعی تردید نگاه می‌شده ولی درمجموع، عناصر و المان‌های بسیار امیدوارکننده‌ای هم در نمایش‌های آن وجود داشته است. این بازی به نوعی پتانسیل ارائه یک سیستم گیم‌پلی ناپایدار و غیر قابل پیش‌بینی، مشابه Breath of the Wild را در کنار یک تجربه داستان‌محور دارد، که هرکدام می‌توانند دلایل خوبی برای امیدواری به بازی جدید استودیو Bend باشند.

به تازگی اریک جنسن از استودیو بند سونی مصاحبه جدیدی در رابطه با همین سیستم ناپایدار و دنیای پویای بازی انجام داده است. به طور کلی، ما از این بازی می‌توانیم انتظار یک دنیای واکنش‌پذیر به قهرمان داستان که می‌تواند حس زنده بودن را به بازیکن منتقل می‌کند داشته باشیم. در این بازی موجودات مبتلا یا زامبی‌ها که Freakers نام دارند، در واقع «بخشی از اکوسیستم» دنیای بازی هستند؛ یعنی امکان تعامل در شرایط مختلف با آن‌ها وجود دارد و برای مثال می‌توان با ماشین به آن‌ها کوبید، یا اگر بازیکن در وضعیت خوبی نباشد یا یکی از گزینه‌ها ریسک جدی شکست خوردن باشد، می‌تواند بعدا با تجهیزات کافی، سلاح‌های قوی‌تر یا آپگرید شده برگردد و با آن‌ها مواجه شود.

در این زمینه، همچنین گفته شده که در دنیای زنده بازی، Freaker ها تنها موانع بازیکن نیستند و انسان‌های غیر مبتلا در قالب NPC هم در جای جای این دنیا ممکن است ایجاد خطر، یا حتی در برخی مواقع به شخصیت اصلی بازی یعنی «دیکن» کمک کنند. جنسن در این زمینه نیز گفت:

در دنیای بازی اردوگاه‌ها و لیدرهای مختلف با اهداف و انگیزه‌های متفاوتی وجود دارد و بسته به این اردوگاه‌ها بازیکن می‌تواند ماموریت‌هایی در انواع مختلف دریافت کند. همچنین در اینجا ممکن است فعالیت‌های ثابت هم وجود داشته باشد. غیر از این بخش‌ها در اردوگاه‌ها، بقیه دنیای بازی کاملا پویا و زنده است و به رفتارهای دیکن واکنش نشان می‌دهد. برای مثال وقتی شما برخی آلودگی‌ها که ما «infestations» می‌خوانیم را از بین ببرید، این مناطق می‌تواند به یک محل احتمالی برای تجمع Freaker ها تبدیل شود. بعد شما می‌بینید که اکوسیستم کلی محیط اطراف و یک ناحیه هم سعی می‌کند بسته به این تغییرات خودش را تغییر داده و وفق دهد. پس ممکن است در جاهای infested که قبلا Freaker ها تجمع داشتند، حالا ببینید که انسان‌های غیر مبتلا در آنجا پراکنده شده‌اند.

به طور کلی با هرچه نزدیک شدن به زمان عرضه بازی Days Gone و منتشر شدن اطلاعات جدیدتر، بیش از پیش به نظر می‌رسد که این بازی قصد دارد به معنای واقعی کلمه، یک دنیای آخرالزمانی زامبی‌زده را «شبیه‌سازی» کند. از طرف دیگر، بخش دیگر و مهمی از گیم‌پلی سیستمی بازی پیرامون بقا و زنده‌ماندن است که بازیکن باید برای بقا در این دنیا، از همه ابزارهای ممکن استفاده کند. در مجموع باید صبر کرد و منتظر عرضه بازی بود تا متوجه شد که استودیو Bend، می‌تواند یک بازی مطابق انتظارات خود وطرفداران را ارائه کند یا خیر.

بازی Days Gone قرار است در ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ (۳ اسفند ۱۳۹۷) به شکل انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.