نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 20 تیر 1397
ساعت 09:15

صحبت‌های جدید ناتی داگ درباره خشونت The Last of Us 2

5 از 5

نیل دراکمن و هالی گروس، درباره دلایل خشونت سنگین تریلرهای بازی The Last of Us: Part 2 شفاف‌سازی بیشتری انجام داده‌اند.

چندین ماه پیش در جریان رویداد Paris Games Week، ناتی داگ و سونی یک تریلر جدید از بازی شدیدا مورد انتظار The Last of Us: Part 2 به نمایش گذاشتند، که به خاطر وجود خشونت فراوان، حتی هدف نقدهای منفی هم قرار گرفت. درواقع صحنه‌های کشتار و شکنجه در دنیایی آخرالزمانی، باعث شد که برخی منتقدین این قبیل صحنه‌های دلخراش را محکوم کنند. سونی و ناتی داگ در ادامه و همین مدتی پیش در جریان رویداد E3 2018 هم تریلر جدیدی، این‌بار با محوریت گیم‌پلی بازی به نمایش گذاشتند که در برخی صحنه‌ها، مخاطب همچنان می‌توانست صحنه‌های خشونت سنگین و کشتار را شاهد باشد. در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به تازگی نویسندگان این بازی در جریان بحثی، شفاف‌سازی بیشتری درباره اتمسفر و دلیل خشونت‌های شوکه‌کننده بازی کرده‌اند.

«هالی گروس»، یکی از نویسندگان سریال وست‌ورلد که در بازی «لست آو آس 2» هم حضور دارد، گفته که ناتی داگ قصد داشت تا در این بازی «چرخه طبیعی خشونت» را نشان دهد؛ این ایده که «خشونت تولید خشونت و تولید خشونت» می‌کند. این روند هم روی الی و در جریان بازی، به نوعی مثل «رشد پیدا کردن ضربه روحی» نمایش پیدا می‌کند. کارگردان بازی و همچنین نائب‌رئیس ناتی داگ یعنی «نیل دراکمن» هم اضافه کرد که این استودیو، به هیچ وجه قصد نداشته که از خشونت «به عنوان یک سرویس برای جذاب کردن بازی» استفاده کند، بلکه هدف بیشتر این بوده که «لحظاتی درگیرکننده» برای بازیکنان بسازد که خودشان را در آن موقعیت حس کنند.

دراکمن همچنین در ادامه به این موضوع اشاره کرد که «رویکرد زیباشناسی ناتی داگ درباره خشونت در این بازی، به خاطر این بوده که وضعیت را [در این دنیای آخرالزمانی] تا جای ممکن واقعی و غیرقابل تنفس کند». درواقع در The Last of Us: Part 2 این قبیل اتفاقات خونین، وسیله و توجیحی برای این هدف است که باید «شما در آن زمان برای جلوتر رفتن راحت نباشید»، ولی درنهایت به این اقدامات هم متوسل شوید چون خط داستانی و شخصیت‌ها بسیار جذاب و فریبنده هستند. دراکمن همچنین به این نکته اشاره کرد که امیدوار است بازیکنان در جریان پیشروی در داستان «منعکس کننده اقداماتی باشند که آن‌ها هم بخشی از آن هستند».

یکی دیگر از روش‌هایی که ناتی داگ سعی دارد برای نمایش خشونت استفاده کند، از طریق نورپردازی نامطلوب است که ظاهرا با دقت بسیار زیادی در تیم توسعه بازی بررسی شده است. دراکم در این زمینه نیز گفته که چگونه «جان سوینی»، یکی از کارگردان‌های هنری بازی تلاش کرده تا تصاویر گرافیکی خیره‌کننده و بسیار نزدیک به واقعیت خلق کند. او سپس گفت که «همه این چیزها هست که باعث می‌شود خشونت بسیار واقعی، و این دنیا در بازی را، بسیار مضطرب‌کننده و غیر قابل تنفس کند. و درواقع این همان چیزی هست که ما واقعا به دنبال تصویر سازی‌اش هستیم.»

با در نظر گرفتن همه این توصیف‌ها و صرف نظر از انتقادات، به نظر می‌رسد که ناتی داگ نه به خاطر «فان کردن» بازی، بلکه به خاطر نمایش واقع‌گرایانه و تصویرسازی از «غیر قابل تنفس‌ترین دنیای پسا-آخرالزمانی ممکن»، اقدام به قرار دادن چنین بخش‌هایی از خشونت‌های سنگین در تریلرهایش کرده بود. دنیا و شخصیت‌هایی که در خدمت «هرچه تاریک‌تر کردن داستان بازی» به خدمت گرفته شده‌اند. در زمینه شخصیت‌ها و خصوصا دشمنان، ناتی داگ قبلا هم به این موضوع اشاره کرده بود که تیم سازندگان در این استودیو، تلاش‌های زیادی در جهت ارتقای هوش مصنوعی دشمنان انجام دادند و آن‌ها حالا از بسیاری جهات هوشمندتر و مرگ‌بارتر از بازی قبل عمل می‌کنند. به این ترتیب، طرفداران درباره این بازی نه فقط باید انتظار یک TLOU2 چالش‌برانگیز را داشته باشند، بلکه این درباره هرچه واقع‌گرایانه‌تر شدن دنیا، شخصیت‌ها و داستان آن هم خواهد بود.

بازی «لست آو آست 2» درحال حاضر توسط استودیو ناتی داگ درحال ساخت است و در تاریخی نامشخص برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.