نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 24 تیر 1397
ساعت 09:00

در Sekiro: Shadows Die Twice بازیکن می‌تواند از مرگ احیا شود

0 از 5

کارگردان بازی جدید فرام سافت‌ور، ویژگی مرگ در Sekiro: Shadows Die Twice را متفاوت‌تر از عناوین قبلی استودیو می‌داند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کارگردان بازی مورد انتظار FromSoftware یعنی Sekiro: Shadows Die Twice، به تازگی درباره موضوع مرگ در این بازی صحبت‌های جدیدی انجام داده است. به طور کلی، مقوله مرگ در بازی‌های FromSoftware یکی از تم‌های اصلی کار است و اساسا یکی از روش‌های تبلیغاتی استودیو برای بازی‌هایش، مانور دادن روی درجه‌های سختی آن‌ها و تعداد دفعات مرگ و میر بازیکنان است. در زمینه بازی جدید Sekiro: Shadows Die Twice نیز موضوع مرگ همچنان یک مقوله مهم و تاثیرگذار است و البته، کارکرد آن هم تاحدودی با سایر عناوین FromSoftware متفاوت است.

به طور کلی، در این بازی بازیکنان پس از مرگ قادر هستند خودشان را احیا کنند؛ این کار هم روی بازی، در بخش‌های گیم‌پلی و حتی داستان تاثیرگذار خواهد بود. این موضوع تا حدی مهم است که به گفته کارگردان بازی یعنی هیدتاکا میازاکی، بازی روی همین مقوله «بازگشت از مرگ» متمرکز است. میازاکی در زمینه گیم‌پلی گفته که برای مثال بازیکنان قادر به احیا پس از مرگ، به روش‌هایی خلاقانه هستند تا در برخی موارد یک مزیت مهم در تقابل با دشمنان کسب کنند.

با توجه به این بحث، و شهرت ویژه FromSoftware برای ساخت عناوینی که مشخصا با «درجه سختی بالا» شناخته می‌شوند، ممکن است برخی طرفداران تصور کنند که قابلیت احیا پس از مرگ به نوعی باعث آسان‌تر شدن بازی خواهد شد. در این زمینه نیز میازاکی گفته که در Sekiro: Shadows Die Twice یک تعادل برقرار شده تا ویژگی بازگشت از مرگ لحاظ شود و درواقع بدون این ویژگی، نظم کلی بازی از بین خواهد رفت. در نهایت هم اگر همچنان برخی نسبت به آسان شدن بازی جدید نگرانی دارند، باید یادآوری کرد که اخیرا FromSoftware ادعا کرده بود که Sekiro: Shadows Die Twice از بازی‌های Dark Souls هم چالش برانگیز‌تر خواهد بود.

در زمینه مرگ‌ها، گرچه پیش از این هم گفته شده که بازی جدید قرار نیست یک بازی «Soulsborne» باشد، ولی همچنان ویژگی مرگ یکی از موضوعات مهم آن است و توانایی احیا می‌تواند بازی را به کلی از سایر عناوین FromSoftware جدا کند. ضمن اینکه این استودیو همچنان مایل است به سنت ساخت بازی‌هایی با درجه سختی بالا و همراه با مکانیک‌های مبارزاتی چالش‌برانگیز ادامه دهد.

جدای از این مبحث و البته شباهت‌هایی که ممکن است Sekiro: Shadows Die Twice از برخی جهات با سایر عناوین FromSoftware داشته باشد، تفاوت‌های اساسی دیگری هم وجود دارد که خصوصا حذف شدن حالت چندنفره از بازی جدید، Sekiro را به بازی متفاوتی نسبت به عناوین قبلی این استودیو تبدیل می‌کند. در واقع ویژگی چندنفره در عناوین اخیر فرام‌سافتور و خصوصا بازی‌های دارک سولز، یکی از المان‌های کلیدی آن بازی‌ها بود که در Sekiro به کلی حذف می‌شود.

درمجموع آنچه که برداشت می‌شود، این است که فرام‌سافتور در بازی Sekiro سعی کرده تا رویکرد دوگانه‌ای را، هم با معرفی ویژگی‌های جدید و هم با حفظ برخی المان‌های آشنا در پیش بگیرد. در این صورت نحوه استقبال طرفداران از بازی جدید نیاز به زمان و موعد عرضه رسمی بازی دارد، ولی با در نظر گرفتن سابقه عالی این استودیو در خلق عناوین به شدت تحسین‌شده، انتظار می‌رود که باز هم یک بازی بزرگ دیگر از FromSoftware شاهد باشیم.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice قرار است در اوایل سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.