نویسنده: مهدی افتخاری یکشنبه، 24 تیر 1397
ساعت 17:17

استدیو Visceral Games قصد ساخت Dead Space 4 را داشت

3.6 از 5

به نظر می‌رسد شرکت Visceral Games قصد داشت Dead Space 4 را بسازد.

حدودا پنج سال پیش بود که آخرین نسخه در سری Dead Space به بازار عرضه شد. این بازی در بین طرفداران ژانر وحشت بقا از محبوبیت بالایی برخوردار بود. متاسفانه بعد از منتشر شدن Dead Space 3، شاهد عرضه هیچ عنوان دیگری در این سری جذاب نبودیم، اما طبق گفته بن وانات، که یکی از کارگردان‌های سابق استدیو ویسرال است و حال در کریستال داینامیکس فعالیت می‌کند، برای Dead Space 4 ایده‌ها و نقشه‌های جالبی در نظر گرفته شده بود.

وانات در یک مصاحبه با EuroGamer گفت که تیم سازنده علاقه داشتند Dead Space 4 را مانند بازی‌های جهان باز درست کنند. به این معنی که گشت و گذار، جست و جو و اکتشاف در بازی اهمیت بیشتری داشته باشد.

قرار بود بازی اینگونه باشد که شخصیت اصلی کشتی خودش را داشته باشد و با جست و جو در کشتی‌های فضایی دیگر، مهمات و منابع لازم را پیدا کرده تا زنده بماند و همچنین بازمانده‌های دیگری را پیدا کند تا به او کمک کنند.

Dead-Space-4-P1Dead Space 3-Chapter 3: The Lost Flotillaبه گفته وانات، چپتر سوم بازی Dead Space 3 که "ناوگانچه گمشده" نام داشت، شبیه به چیزی بود که برای سبک بازی Dead Space 4 در نظر گرفته شده بود. در این چپتر، شخصیت اصلی بازی یعنی آیزاک، وظیفه داشت بین چندین فضاپیمای تخریب شده دنبال سیگنالی گشته و منبع آن را پیدا کند.

هدف تیم سازنده برای چهارمین نسخه در این سری این بود که بازیکنان با جست و جوی فضاپیماهای مختلف، مهمات پیدا کرده و در عین حال با نکرومورف‌هایی(دشمنان بازی) که در آن‌ها سرگردان بودند مبارزه کند. همچنین وانات علاقه داشت که این کشتی‌های فضایی، هر کدام با یکدیگر بسیار متفاوت باشند.

حتی قرار بود برای چپتر سوم Dead Space 3 هم این قضیه صدق کند، اما متاسفانه نشد. چندین فضاپیما که هر کدام برای کار خاصی طراحی شده و هر کدام دارای سبک متفاوتی از گیم پلی بودند.

وانات از نکات جالب‌تری هم صحبت کرد. مانند اینکه تیم سازنده قصد داشتند این بار کنترل شخصیت الی را به دست بازیکنان بدهند، همکار و معشوقه آیزاک کلارک در نسخه‌های قبلی. وانات همچنین اضافه کرد که دشمنان متنوع‌تری طراحی شده بودند تا کار را برای بازیکنان سخت‌تر کنند.

 به لطف شرکت EA، استدیو ویسرال گیمز هیچوقت نتوانست ایده‌های خود را پیاده سازی کند و ما هم هیچوقت نتوانستیم ببینیم Dead Space 4 چگونه خواهد بود. در هر صورت دانستن اینکه تیم سازنده قصد داشتند به کار خود ادامه دهند نیز جالب است و امیدواریم بتوانیم روزی شاهد عرضه چهارمین نسخه در این فرنچایز زیبا باشیم.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.