نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 25 تیر 1397
ساعت 08:00

در بازی Spider-Man چرخش کامل شبانه روز وجود ندارد

4 از 5

به تازگی کارگردان بازی اسپایدر-من، وجود یک چرخه کامل شبانه‌روزی در این بازی مورد انتظار را رد کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ احتمالا یکی از محبوب‌ترین عناوین به نمایش درآمده در رویداد E3 2018، بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 Spider-Man بود که با پیشنهاد یک دنیای بزرگ و جهان‌باز، المان‌های طبیعی و نمایش‌های جذاب خود بسیاری را به وجد آورد. این بازی قرار است در ادامه همین سال هم عرضه شود و به این ترتیب با هرچه نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه، سازندگان اطلاعات بیشتری از بازی را به اشتراک می‌گذارند. به تازگی Bryan Intihar کارگردان خلاق این بازی، در جریان گفتگوهای توییتری در حساب شخصی خود به برخی جزئیات جدید اشاره کرده که از این جمله، او گفته که بازی جدید فاقد سیکل کامل شبانه روزی خواهد بود.

او این پاسخ را در جواب به یکی از طرفداران مطرح کرد، که آیا در کمپین و خط اصلی داستانی بازی، چرخش شبانه‌روز وجود دارد یا اگر هم باشد این فقط با انتهای بازی مرتبط است. کارگردان بازی در پاسخی ساده گفت که این یکی از ویژگی‌های بازی نیست. او همچنین در ادامه و پاسخ دیگری گفت که دلیلی برای فراتر رفتن از این حالت وجود ندارد.

به این ترتیب براساس پاسخی که Intihar داده است، به نظر می‌رسد که روز یا شب بودن دنیای بازی کاملا در ارتباط با خط اصلی داستان و وقایع مرتبط است و همچنین آن طور که به نظر می‌رسد، ظاهرا بازیکنان زمانی که بازی تمام شد، می‌توانند روز یا شب بودن دنیای بازی را خودشان تعیین کنند. شما در ادامه می‌توانید این پرسش و پاسخ را مشاهده کنید:

چرخه کامل شبانه‌روز در داستان اصلی بازی هم وجود دارد یا فقط در انتهای بازی فعال می‌شود؟ ...

[در بازی] چرخه کامل شبانه‌روز وجود ندارد

درحالی که ممکن است برخی ظرفداران، از عدم وجود چرخه کامل شب و روز در بازی جدید «اسپایدر من» ناامید شده باشند، ولی به نظر این تنها موردی نیست که در بازی شدیدا هایپ شده اینسامنیاک نادیده گرفته شده. مدتی پیش Intihar در پاسخ به سوال دیگری در توییتر، تایید کرده بود که در دنیای بازی (نیویورک) خبری از ساختمان معروف Baxter Building متعلق به «چهار شگفت‌انگیز» هم نخواهد بود. درواقع برای طرفداران کامیک بوکی که امیدوار به دیدن ارتباطات بیشتری از دنیای بازی به ریشه‌های داستانی و دنیایی «مرد عنکبوتی» کامیک بوک‌ها بودند، به نظر می‌رسد این خبر ناامیدکننده‌تر هم بوده است.

با همه این تفاسیر، حتی اگر عدم حضور خانواده اول اسپایدی در دنیای این بازی را ناامید کننده بدانیم، باید گفت که این به معنی آن نیست که اینسامنیاک به سایر شخصیت‌ها و لوکیشن‌های کلیدی دنیای کامیک بوکی اسپایدر من بی‌توجه بوده است. در برخی تصاویر دیده شده، ما به نظر شاهد ساختمان معروف Sanctum Sanctorum دکتر استرنج و همچنین مورد مهم‌تری که در دوره تبلیغات E3 2018 هم دیده شد، یعنی برج The Avengers آیرون من را هم در دنیای جهان‌باز Spider-Man شاهد بودیم. به هر حال به نظر می‌رسد که لوکیشن‌ها و شخصیت‌های مرتبط میان دو دنیای کامیک بوکی و همچنین بازی، به شکلی گزینش شده و در ارتباط با وقایع داستانی بازی وجود داشته باشد. گذشته از اینکه هنوز بسیاری از لوکیشن‌های معروف احتمالی دیگر بازی فاش نشده‌اند، باید دید که آن‌ها به چه شکل در روند بازی و داستان تاثیرگذار خواهند بود.

بازی Marvel's Spider-Man قرار است در ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) به شکل انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.