نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 12 شهریور 1397
ساعت 13:00

توضیحات یوبی‌سافت درباره سیستم سفارشی‌سازی مبارزات در Assassin’s Creed Odyssey

0 از 5

کارگردان بازی «اساسینز کرید اودیسه»، به تازگی جزئیات بیشتری را از سیستم Customizable Combat بازی به اشتراک گذاشته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یوبی‌سافت هدف خود درباره جدیدترین بازی سری اساسینز کرید، یعنی Assassin’s Creed Odyssey را از ابتدا هم به شکلی کاملا واضح و آشکار بیان کرده و آن‌ها قصد دارند یک تجربه «کاملا RPG» را با این عنوان ارائه کنند؛ مسیری که اساسینز کریدهای اخیر، همگی تا حد زیادی در آن حرکت کرده بودند ولی این روند در بازی امسال اودیسه به اوج خود می‌رسد.

به طور مشخص، عناوین نقش‌آفرینی طالب قرار دادن مجموعه متنوعی از انتخاب‌ها به بسیاری از ابعاد بازی هستند؛ این انتخاب‌ها و سفارشی‌سازی‌ها شامل داستان و حتی مبارزات در بازی آینده Assassin’s Creed خواهد بود. با توجه به صحبت‌های اخیر یکی از سازندگان بازی اودیسه، به نظر می‌رسد که ویژگی سفارشی‌سازی سیستم مبارزات بازی، از جمله نقاط کلیدی و محوری در گیم‌پلی این بازی خواهد بود. صحبت‌های اخیر، توسط Jonathan Dumont کارگردان خلاق بازی بیان شده که گفته در زمینه مبارزات، ویژگی سفارشی‌سازی یک تصمیم آگاهانه بوده چون تیم توسعه قصد داشت به بازیکنان امکان این را بدهد، که به شکلی که راحت‌تر هستند سبک بازی مورد نظرشان را دنبال کنند. او در این زمینه گفته است:

ما یک سیستم پایه مبارزات داریم و سپس همه چیزهایی که بالاتر از آن گذاشته‌ایم، به نوعی تسهیل‌کننده کار برای چیره شدن بر دشمنان NPC است. ما همچنین این را هم می‌خواستیم که انتخاب بازیکن در این زمینه دخیل باشد، پس روشی که به کار بستیم، قرار دادن المان آزادی عمل در هسته همه آن چیزهای جدیدتر بود. البته در این زمینه و سبک بازی بازیکنان، ساخت کلاس و ...، ما به این نیز فکر می‌کردیم که چه طور آن‌ها را با مهارت‌ها نیز ترکیب یا مطابقت دهیم. ما درواقع می‌خواستیم بازیکنان این اجازه را داشته باشند که مثلا بگویند، «من می‌خواهم فقط این چهار کار را انجام دهم. من این روش را برای انجام بازی می‌خواهم»

ما به این قضیه بیشتر از دید متد سفارشی‌سازی نگاه کردیم تا اینکه تلاش کنیم یک روش مشخص را برای تجربه بازی، یا برای باز کردن چیزها از یک طریق خیلی مشخصی را به بازیکنان تحمیل کنیم. بازیکنان امتیازات را می‌توانند در جایی که می‌خواهند به کار ببرند، ولی این با روشی است که بازیکن برای ساختن نوع بازی خودش می‌خواهد. سری Assassin’s Creed حالا تقریبا ۱۰ ساله شده و همه ما به اشکال مختلف آن را بازی کردیم. برخی فقط می‌خواهند مخفی‌کاری بازی کنند، برخی ممکن است روش مبارزه مستقیم را دوست داشته باشند. پس [در بازی اودیسه] می‌خواهیم مطمئن شویم که بازیکن با دنبال کردن روش بازی مورد علاقه‌اش، حس کند که روش درستی را در پیش گرفته و بازی این اجازه را به او می‌دهد.

به هر شکل سازندگان این بازی در Ubisoft Quebec، به شکل مشخصی سرمایه‌گذاری یکسانی روی انواع مختلف مبارزه، نبرد با سلاح‌های مختلف، مبارزات از راه دور، تن به تن، مخفی‌کاری و ... داشته‌اند تا بازیکن در صورت دنبال کردن یکی از این انواع مختلف، حس کند که سبک بازی درستی را انتخاب کرده است. چنین توجهی به این بازی، که از همان ابتدا کار خود را با دادن انواع مختلفی از حق انتخاب‌ها به بازیکنان شروع خواهد کرد، می‌تواند برای طرفداران ژانر نقش‌آفرینی بسیار هیجان‌انگیز باشد.

بازی Assassin's Creed Odyssey قرار است در تاریخ ۵ اکتبر (۱۳ مهر) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.